افلاین بودن ردیاب GPS

مشکلات رایج در زمینه ی ردیاب

اکثر افراد و کسانی که از جی پی اس خودرو استفاده می کنند قطعا به مواردی و یا مشکلاتی اعم از عدم موقعیت دهی مناسب، قطع و وصل شدن ارتباط دستگاه و حتی خاموش شدن دستگاه روبرو شده اند. در اینجا ما به بعضی مشکلات و سوالات شما در زمینه ردیاب پاسخ خواهیم داد.

۱٫ قبل از خرید ردیاب و جی پی اس، چه چیز دیگری را باید تهیه کنم؟

مشکلات رایج در زمینه ی ردیاب؛ شما قبل از خرید ردیاب نیاز به یک سیم کارت دارید، که در این صورت ردیاب میتواند از طریق GPS  و  LBS  موقعیت دقیق جغرافیایی را از طریق ماهواره و یا دکل های مخابراتی ارسال کند و همینطور بتوانید به هزاران قابلیت ردیاب و اپلیکیشن ردیابی آن دسترسی پیدا کنید.

 ۲٫ چرا پس از ارسال یک پیامک و دستور عملکرد به ردیاب پاسخی دریافت نمی شود و یا بسیار کند عمل میکند؟

تمدید اکانت tracksolidpro

این ممکن است توسط عوامل زیر ایجاد شود:

  • اطمینان حاصل کنید سیمکارت توسط اپراتور همراه مربوطه فعال شده است یا خیر؟
  • ردیاب هیچ سیگنالی دریافت نمیکند، با شماره تلفن موبایل ردیاب تماس بگیرید و از روشن بودن و یا خاموش بودن آن اطمینان پیداکنید.
  • بررسی کنید که سیم کارت شارژ دارد یا خیر؟
  • تأخیر در دروازه و شلوغ بودن شبکه ی سیم کارت.

پیشنهادی:

نحوه ی انتخاب و خرید جی پی اس

۳٫ چرا ردیاب GPS در اپلیکیشن به صورت آفلاین نشان داده میشود؟

 

مشکلات رایج در زمینه ی ردیاب - آفلاین بودن ردیاب GPS - ردیاب برتر

پس از آفلاین شدن جی پی اس نمیتوان موقعیت درست را ردیابی کرد، بنابراین ممکن است آنچه در نقشه  اپلیکیشن مشاهده می کنید، محل واقعی ردیاب نباشد. معمولاً چندین مسئله وجود دارد که می تواند منجر به آفلاین بودن ردیاب شود:

  • دستگاه خاموش است؛ احتمال اینکه برق دستگاه قطع شده باشد وجود دارد یا اینکه اتصالات دستگاه قطع شده است. در این مواقع درصورت دسترسی به خودرو سریعا با پشتیبانی شرکت جهت رفع مشکل هماهنگ نمایید.
  • جی پی اس سیگنال دریافت نمیکند. این در شرایطی است شماره ی سیم کارت ردیاب هیچگونه سیگنالی از شبکه های مجاز دریافت نمیکند و اتصال سریع و دریافت سرویس وجود ندارد. سعی کنید ماشین خود را در محیطی با شرایط خوب پارک کنید. یعنی مکانی که ردیاب بتواند سیگنال را دریافت کند. (در مناطقی مانند گاراژهای زیرزمینی، تونل ها و غیره که سیگنال سیم کارت در آن حضور ندارد ردیاب آفلاین می شود).
  • بسته ی اینترنتی سیم کارت یا فاقد حجم است و یا مدت زمان بسته ی اینترنتی آن به پایان رسیده است. در این صورت اینترنت سیم کارت را فعال کنید و در در صورت مشکل با اپراتور سیم کارت و شبکه ی آن در تماس باشید و مشورت بگیرید و از مشکل سیم کارت آگاه شوید. توصیه ما شارژپولی سیمکارت است که میتوانید بصورت مستقیم هرماهه آن را شارژکنید.

https://radyabbartar.com/product/gp021/

۴٫ بعد از خاموش کردن خودرو، چرا هنوز وسیله نقلیه روشن است؟

  • ممکن است در زمان سیم کشی و نصب ردیاب و رله قطع کن مشکلی به وجود آمده باشد که در این صورت حتما با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید.
  • ممکن است دستگاه آنتن نداشته باشد در این حالت ردیاب آفلاین نشان داده می شود و یا خودرو باسرعت بالای ۲۰ کیلومتر در ساعت در حرکت است که پس از آنلاین شدن ردیاب دستور شما اجرا میگردد. (در زمان آفلاین بودن، ردیاب دستوری را اجرا نمیکند و پس از آنلاین شدن دستور اجرا میگردد).

۵٫ از کار انداختن ردیاب خودرو

مشکلات رایج در زمینه ی ردیاب؛ گاهی اوقات به منظور غیرفعال کردن دستگاه‌‌های ردیاب خودرو از چیپ‌های گیرنده‌ای استفاده می‌کنند که عمل مکان‌یابی را با مشکل روبه‌رو می‌کند. هر چند در حال حاضر چنین چیزی به ندرت اتفاق می‌افتد و زیاد شایع نیست اما با این حال روش‌های دیگری وجود دارد که بعضا دیده شده با هدف از کار انداختن جی پی اس خودرو به کار گرفته شده است (البته گاهی نیز به صورت اتفاقی و غیرعمد صورت گرفته). به دلیل عدم گسترش استفاده از این روش‌ها در این مطلب از بیان این موارد خودداری کرده و فقط پیشنهاد می‌کنیم برای این‌که درگیر مشکلات ردیاب خودرو در اثر مداخلات انسانی نشوید، همواره توجه داشته باشید که آنتن ردیاب خودروی شما وضعیت معمول و عادی داشته و با چیزی پوشش داده نشده باشد.

نتیجه گیری:

دستگاه‌های جی پی اس خودرو در حالت کلی دقت خوبی دارند و شما می‌توانید تنها با اختلاف چند متر مکان خودروی خود را پیدا کنید. با این حال نمی‌توان گفت که صد در صد و همواره می‌توان مکان یابی را توسط یک دستگاه GPS خودرو انجام داد. حتی در صورت خرید بهترین ردیاب خودرو نیز ممکن است پیش بیاید که مکان خودرو در دسترس نباشد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم این مقاله را برای شما منتشر کنیم تا بتوانید از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

تماس باما:

تماس و مشاوره با واحد فروش: ۰۹۱۲۲۹۰۰۸۸۳

دیدگاه‌ها

4 پاسخ به “مشکلات رایج در زمینه ی ردیاب”

  1. نجیم درازهی نیم‌رخ
    نجیم درازهی

    سلام تقریبا اول مهر ۱۳۹۸ چی پی اس پرو ترک نصب کردم بعد از دوسال یعنی در تاریخ ۲۰ مرداد۱۴۰۰ چی پی اس خودبخود آفلاین شد وکار نمی کند پیامک جواب می دهد ولی آنلاین نمیشه سیم کارت جدید گذاشتم اشتراک سالیانه هم تمدید شده اینترنت هم دارد شارژ هم دارد ولی ۴ماه است آنلاین نمیشه هیچ کس پاسخگو نیست چه کار کنم ماشین هم مدل ۹۸ است و مشکل برقی وسیم کسی هم نداشته

    1. مدیر و نویسنده نیم‌رخ

      باسلام و احترام
      دستگاهتون ابتدا باید توسط بچه های آی تی ما چک بشه
      لطفا به شماره ۰۹۱۹۷۷۷۷۲۵۲ در واتس اپ پیغام بدین
      همکارانم چک میکنند علت رو شناسایی و انشالله رفع میکنند

  2. امی بخش رییسی نیم‌رخ
    امی بخش رییسی

    سلام شماره دستگاه من ۱۵۹۱۰۷مبباش آنتن نمی‌دهد وافلان است بیشتر موقع

    1. Amir Pouyan نیم‌رخ

      سلام ارادتندیم، این کد مربوط به چه دستگاهیه
      ممنون میشیم بیشتر توضییح بدید. یا به شماره ۰۹۱۹۷۷۷۷۲۵۲ پیام بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *