جی پی اس در صنعت حمل و نقل چه کاربردی دارد؟

سیستم حمل و نقل

جی پی اس در صنعت حمل و نقل چه کاربردی دارد؟ ؛ حفظ کالا و تحویل سریع و ایمن بار به مشتریان برای شرکت های باربری و حمل و نقل  بسیار مهم است. ارسال به موقع و رعایت امانت از اساس فعالیت شرکت‌های حمل و نقل است و هر مدیر موفقی در پی آن است که به بهترین شکل از عهده‌ی آن برآید. به دلیل زندگی پرمشغله و شکل جدید بازار جهانی این روزها بیش از گذشته از سیستم حمل و نقل و باربری استفاده می‌کنیم به طوری که بسیاری از کالاهای مصرفی ما از کشورهای دیگر به دست‌مان رسیده است.

بسیاری از کارخانه‌ها و تولید‌کنندگان در سراسر جهان هستند که برای تهیه کالاهای مورد نیاز و فروش تولیدات خود به شدت به صنعت حمل و نقل وابسته‌اند و این نشان‌دهنده‌ی گسترش سیستم حمل و نقل است. به عنوان مثال؛ اسباب‌کشی منازل یا اداره ها، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، ارسال هدیه تولد به یک دوست و رساندن یک نامه به مقصد، در همه‌ی این موارد نیازمند افراد یا شرکتی هستید که وظیفه‌ی حمل آن را به عهده گیرد.

یکی از نشانه‌های شرکت‌های موفق در حوزه‌ی حمل و نقل در دنیا این است که در حفظ رضایت مشتریان کوشا هستند و این امر با ارسال سریع و سالم کالا به مقصد میسر خواهد شد. جابه‌جایی کالا از مکانی به مکان دیگر فعالیت اقتصادی جدیدی نیست بلکه قرن‌ها بشر از آن برای تبادل کالاهای خود استفاده می‌کرده است اما امروزه ابزاری وجود دارد که کالا با سرعت و کیفیت بهتری به مقصد برسد. استفاده از سیستم ماهواره‌ای GPS یکی از این موارد است. حال سوال اینجاست که چگونه شرکت‌های حمل و نقل یا باربری از سیستم ردیاب جی پی اس در جهت افزایش رضایت مشتریان استفاده می‌کنند؟

پیشنهادی:

۱۰ نکته مهم خرید ردیاب

 

تحول عظیم در پیگیری بار با فناوری ماهواره‌ای جی پی اس

از گذشته‌های دور حمل و نقل نقش مهمی در چرخه‌ی اقتصاد و تنظیم بازار داشته است. بشر در گذشته با چهارپایان کالاهای خود را از شهری به شهر دیگر جابه‌جا می‌کرد ولی بعد از انقلاب صنعتی و تولید انبوه خودرو، قطار و هواپیما صنعت حمل و نقل هم تحول و گسترش یافت. تا این که این صنعت رونق بیشتری گرفت و امروزه در سراسر کره زمین به شکل‌های متنوع زمینی و هوایی و دریایی انواع و اقسام اجناس جابه‌جا می‌شوند.

با پیشرفت تکنولوژی، مدیریت و کنترل در همه‌ی اصناف دقیق‌تر و لحظه‌ای شد به طوری که اکنون به راحتی می‌توان بر ناوگان شرکت خود احاطه همه‌جانبه داشت. مدیران می‌توانند از هر فاصله‌ای بر عملکرد کارمندان نظارت داشته باشند و در جهت بهبود وضعیت شرکت با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری نمایند.
فناوری ماهواره‌ای جی پی اس در حوزه‌ی حمل و نقل نیز نقش مهمی پیدا کرده است و هم‌اکنون به عنوان ابزاری قوی در مدیریت باربری‌ها به کار می‌آید. مدیران شرکت‌های حمل و نقل می‌توانند به کنترل مسیرهای طی شده بپردازند، سرعت لحظه‌ای و ورود و خروج از مسیر‌های برنامه‌ریزی شده را بررسی کنند.

با ردیاب خودرو می‌توانند خدمات پیگیری بهتری به مشتریان ارائه دهند و آخرین وضعیت کالاهای حمل شده را دقیقاً اطلاع دهند. همچنین مدیران ناوگان‌های حمل و نقل با ثبت گزارش حرکتی خودرو می‌توانند رفتار رانندگان را ارزیابی کنند. از این رو تصمیم‌‌گیری در هنگام وقوع تصادف خودروهای باربری و همچنین مفقودی کالا راحت‌تر خواهد بود.

پیشنهادی:

ردیاب کانتینر

بر این اساس استفاده از جی پی اس خودرو برای وسایل نقلیه‌ی باربری جهت حفظ ایمنی بار ضرورتی غیرقابل انکار است. به طور کلی دو مزیت اصلی نصب ردیاب بر خودروهای حمل و نقل کالا از این قرار است:

  • مناسب برای مدیران شرکت‌های باربری به جهت ارزیابی رفتار رانندگان
    •  آرامش‌خاطر مشتریان به دلیل آگاهی از موقعیت کالایشان

ضرورت نصب GPS بر خودروهای حمل بار، جلب رضایت مشتریان دائمی

جی پی اس در صنعت حمل و نقل چه کاربردی دارد؟ ، همه‌ی کسانی که به نوعی با کالاهای ارسالی در ارتباط هستند مانند گمرک، پلیس انتظامی، شرکت‌های حمل و نقل، صاحبان کالا، مالک خودرو، گیرنده‌ی کالا و پلیس راه می‌توانند از سیستم ردیابی بر ناوگان حمل و نقل بهره‌مند شوند و از این طریق هماهنگی بیشتری با یکدیگر به دست آورند.

با کاربردهای ردیاب در صنعت حمل و نقل، کالا و خدمات به بهترین نحو ارائه می‌شود و متعاقباً اعتماد مشتریان نیز جلب خواهد شد. گاهی مشتریان می‌توانند صاحبان شرکت‌های بزرگی باشند که جلب رضایت آن‌ها به معنای تبدیل شدنشان به مشتریان دائمی بوده و این به معنی کسب سود بلند مدت برای شما خواهد بود.

مزایای نصب ردیاب بر روی خودروها در صنعت حمل و نقل

جی پی اس در صنعت حمل و نقل چه کاربردی دارد؟ - ردیاب حمل و نقل - ردیاب برتر

  • کنترل زمان سفر
    • بررسی زمان ورود و خروج
    • بررسی مسیرهای طی شده
    • بررسی صحت عملکرد راننده از نظر سرعت و مسیر
    • آگاهی از وضعیت کالا
    کنترل و نظارت ناوگان حمل و نقل شرکت‌های حمل و نقل در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند چه برای عبور از مرزهای کشور و چه برای جابه‌جایی بین‌شهری، برای بهره‌مند شدن از مزایای GPS بهتر است از یک ردیاب باکیفیت سخت افزاری مناسب استفاده کنند. مدیران باید توجه داشته باشند افزایش تعداد خودروها لزوماً موجب سود بیشتر نخواهد شد. اما استفاده از دستگاه‌های جی پی اس حرفه ای و بررسی گزارش سالانه، مدیرت بهتر و مسئولیت‌ پذیری راندمان شرکت را افزایش می‌دهد.

بدین منظور کافیست سرعت، مسیر و هزینه‌ی سوخت خودروها را ارزیابی کرده و رانندگان را در جهت بهبود کارشان تشویق نمایید. محصولات ردیاب برتر  مدیران را به طور کامل در جهت افزایش بهره‌وری شرکت و خدمات‌ رسانی به‌موقع توانمند می‌سازد تا در شرایط پر رقابت بازار کنونی در مقابل رقبا بهترین عملکرد را داشته باشند.

تماس باما:

تماس و مشاوره با واحد فروش: ۴۴۰۱۸۰۳۵-۰۲۱ – ۰۹۱۲۰۳۵۸۸۳۹

 

پیشنهادی: ردیاب خودرو چیست؟

https://www.gpran.com/blog/car-tracker/

 

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *