ردیاب - جی پی اس - کارایی های ردیاب - 8 دلیل مهم برای مدیریت وسایل نقلیه با ردیاب خودرو

ردیاب خودرو چیست و کارکرد آن چگونه است؟

ردیاب خودرو چیست و کارکرد آن چگونه است؟ سیستم های موقعیت یابی جهانی (GPS) دستگاه های قابل حملی است که به مدیران ناوگان، والدین و صاحبان خودور را اجازه می دهد که خودروها، کامیون ها و انواع دیگر وسایل نقلیه خود را ردیابی و نظارت کنند. ردیاب خودرو در زمان واقعی قادر به ارائه سرعت و اطلاعات موقعیت مکانی است، در حالی که نوع ردیاب ارزان قیمت نیز وجود دارد که اطلاعات موقعیت را به صورت آنلاین ارائه نمی دهد و فقط قادر است آن را در حافظه داخلی خود ذخیره می کند. استفاده از اکثر ردیاب های خودرو شما را حتی قادر می سازد که هشدارهای زمان واقعی را تنظیم کنید تا هر زمان که راننده با سرعت بیش از حد رانندگی کند یا در محدوده منطقه خاصی وارد شود دستگاه ردیاب به شما هشدار ارسال کند یا خودرو را خاموش کند.

ردیاب چگونه کار می کند؟

ردیاب جی پی اس از یک شبکه ماهواره ها که به این منظور طراحی شده است به طور خاص برای تعیین مکان خود استفاده می کند. ایده اصلی این است که یک دستگاه ردیاب با استفاده از فرآیند به نام Trilateration برای تعیین مکان فیزیکی بر اساس فاصله آن از سه ماهواره از آن استفاده می کند. این دقیقا همان تکنولوژی است که توسط سیستم رهیاب که در بسیاری از خودروها نصب شده است و استفاده می شود.

ردیاب - ردیاب خودرو - ردیابی آنلاین - کارکرد ردیاب
ردیاب – ردیاب خودرو – ردیابی آنلاین – کارکرد ردیاب

تفاوت بین جی پی اس خودرو و سیستم رهیاب خودرو این است که سیستم سیستم رهیاب موقعیت مکانی و مسیرهای رانندگی را فراهم می کند، در حالی که ردیاب خودرو اطلاعات مسیر و رانندگی را به سرور ارسال کرده و نگه داری می کند و  مکان خود را به صورت آنلاین در دسترس شما قرار میدهد که شما می توانید به آن در هر زمان و مکان دسترسی پیدا کنید.

هنگامی که یک ردیاب خودرو قادر به ارسال مکان خودرو است، این دقیقا همان تکنولوژی مشابه است که تلفن همراه شما برای برقراری تماس یا اتصال به اینترنت استفاده می کند. به همین دلیل است که برخی از ردیاب های GPS نیاز به هزینه اشتراک دارند.

https://radyabbartar.com/product/gp022/

برای خرید ردیاب خودرو GP022 کلیک کنید.

ردیاب خودرو برای چه کارهایی استفاده می شود؟

هدف اصلی استفاده از دستگاه ردیاب ماشین این است که در هر زمان و مکان که شما بخواهید از موقعیت ماشین خود با خبر شوید. همچنان ردیاب ماشین بسیاری از مزایای مختلف را برای شما ارائه می دهد که استفاده از آنها می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، اگر ماشین شما به سرقت برود و شما به آن یک ردیاب نصب کرده اید،  می توانید محل دقیق خودرو را به پلیس ارائه دهید.

جی پی اس خودرو برای والدین نیز می تواند بسیار کار آمد باشد. با دستگاه ردیاب جی پی اس نصب شده در ماشین نوجوانتان، شما می توانید به مکان ماشین به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید، و یا اطلاعات ثبت شده جایی که آنها بوده اند، زمان مسیرهای طی شده ، و حتی اینکه آیا آنها با سرعت بیش از حد رانندگی کرده اند را مشاهده کنید.

دستگاه های ردیابی برای صاحبان شرکت های بزرگ وسایل نقلیه بسیار سودمند هستند. این شرکت ها از تکنولوژی ردیاب وسایل نقلیه برای ردیابی و نظارت وسایل نقلیه و هماهنگی بیشتر عملیات روزانه استفاده می کنند، در حالیکه بعضی از این شرکت ها علاقه مند به ردیابی مسافت پیموده شده و هزینه ها برای حسابداری یا بازپرداخت هستند.

ردیابی آنلاین - ردیاب - ردیاب خودرو
ردیابی آنلاین – ردیاب – ردیاب خودرو

البته، بعضی اوقات از ردیاب خودرو برای کاربرد های غلط نیز استفاده می شود، اشخاصی هستند که ممکن است بدون در جریان گذاشتن  صاحب وسایل نقلیه از ردیاب استفاده می کنند تا مسیر حرکت خودرو و زمان را بررسی کنند. اگرشما به این مورد شک دارید، می توانید مکان ردیاب که در خودروی شما به طور پنهان نصب شده است را پیدا کنید.

اگر شما در هر وضعیتی ممکن است بخواهید بدانید که خودروی شما کجا است، یا چه مسیرهایی را طی کرده است، پس ممکن است شما به یک دستگاه ردیاب خودرو نیاز داشته باشید. تنها نکته ای که باید قبل از خرید ردیاب در نظر بگیرید این است که دستگاه ردیاب به یک سیم کارت شبکه مخابراتی نیاز دارد تا اطلاعات مکانی را به صورت آنلاین یا زمان واقعی به شما ارائه دهد.

 

https://radyabbartar.com/product/gp020/

برای خرید ردیاب خودرو GP020 کلیک کنید.

چگونه از ردیاب خودرو استفاده می شود؟

نصب و استفاده از ردیاب جی پی اس در خودرو معمولا بسیار آسان است، اما کارکردها و ویژگی های این دستگاه ها کمی متفاوت از یک دیگر است. تفاوت اصلی منبع انرژی آن ها است، اما تنوع کافی وجود دارد که ابتدا باید کاربر کتابچه راهنمای آنها را بررسی کند.

بعضی از ردیاب ها برای متصل کننده (OBD-II) طراحی شده اند که معمولا زیر پای راننده قرار دارد. مزیت این نوع ردیاب ها این است که برق مورد نیاز خود را مستقیما از متصل کننده دریافت می کنند، بنابراین آنها برای استفاده بسیار آسان هستند.

نوع دیگر ردیاب خودرو برای وصل کردن به فندک سیگار یا پریز لوازم جانبی خودرو طراحی شده اند، که همچنین محدودیت هایی برای نصب کردن آن دارد. این نوع ردیاب ها برای نصب و استفاده بسیار آسان هستند، ما بعضی از آنها حتی وقتی که رانندگی نمی کنید، برق باتری مصرف می کنند. در این حالت، شما باید ردیاب را از برق جدا کنید تا مانع از مصرف برق باتری ماشین شوید.

با احتیاط ترین نوع ردیاب خودرو آن است که برق مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از باتری خودرو می گیرد، به این معنی است که آنها می توانند تقریبا در هر جای خودرو نصب شوند. این نوع ردیاب ها ویژگی زیادتری را برای کاربر ارائه می دهد که یکی از ویژگی های مهم آن خاموش کردن خودرو از راه دور می باشد.

https://radyabbartar.com/product/gp021/

هنگامی که شما ردیاب را در خودرو نصب کردید، شما می توانید از نرم افزار در رایانه، گوشی هوشمند و تبلت خود برای مشاهده موقعیت مکانی خودرو به صورت آنلاین استفاده کنید.

آیا جی پی اس خودرو برای استفاده در خودرو قانونی هست؟

در حالی که تمام موارد اشاره شده در بالا در اکثر حوزه های قضایی قانونی هستند، اما مهم است بدانید که شرایطی وجود دارد که با استفاده از دستگاه ردیابی خودرو می تواند شما را در مشکل قرار دهد.

قاعده کلی این است که اگر ماشین از خود شما باشد، می توانید آن را ردیابی و نظارت کنید. این اساس در مورد وسایل نقلیه خصوصی و وسایل نقلیه متعلق به یک شرکت برابر است. بنابراین اگر می خواهید فرزند خود را پیگیری کنید، یا در طول ساعات کاری کارکنان خود را نظارت کنید، به طور کلی این یک موضوع روشن است.

ردیاب - ردیاب خودرو - ردیابی و نظارت
ردیاب – ردیاب خودرو – ردیابی و نظارت

اگر شما مالک آن ماشین نباشید، معمولا نصب ردیاب در آن ماشین غیرقانونی است. استثنائات برای پلیس وجود دارد، به شرطی که پلیس اول حکم دریافت کند، سپس بازرسان مخفی تحت دستورالعمل مالک یک وسیله نقلیه را ردیابی می کنند. ردیابی اشخاص در بسیاری از شرایط دیگر غیر قانونی می باشد، حتی بعضی از قوانین سایبر است که در برخی از حوزه های قضایی به طور خاص به ردیاب اشاره دارد.

در حالیکه ردیاب خودرو می تواند برای جاسوسی افراد مورد استفاده قرار گیرد، استفاده های قانونی آن تقریبا کمتر است. البته اگر شما در این مورد نگرانی دارید، باید به دنبال مشاوره حقوقی باشید. در مورد ردیابی راننده نوجوان یا کارمند، اهداف اصلی استفاده از ردیاب ایمنی، مسئولیت و سودمندی است به جای جاسوسی کردن.

https://radyabbartar.com/product/gp023-a/

برای خرید ردیاب آهنربایی GP023 A کلیک کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *