تفاوت های ردیاب و رهیاب

ردیاب چیست؟

ردیاب وسیله ای کوچک و مخفی است که آن را روی خودرو و یا سایر وسایل نقلیه یا حتی برای کنترل اشخاص ،حیوانات خانگی ، حیوانات مزرعه ، چمدان و… استفاده می کنند و میتوان آن را از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر کنترل کرد.  بیشترین کاربرد ردیاب کنترل است و مثلا بسیاری از شرکت ها برای کنترل رانندگان از ردیاب استفاده می کنند یا خودرو های اجاره ای یا مثلا اجاره های ماشین عروس و فروش های با شرایط خودرو …برای کنترل خودرو ی خود به جی پی اس احتیاج دارند.

تفاوت های ردیاب و رهیاب ، ولی بسیاری برای مصارف امنیتی از ردیاب استفاده می کنند. جی پی اس خودرو بهترین وسیله برای تضمین امنیت خودرو است اگر خودرو دزدیده شود می توان به سرعت آن را ردیابی کرد و خودرو یا هر وسیله ی نقلیه ی دیگری را پس گرفت.

ردیاب-ردیاب برتر-تفاوت ردیاب و رهیاب

ردیاب ها با توجه به قیمتشان قابلیت های مختلفی دارند:

  • بعضی از آن ها فقط برای ردیابی کاربرد دارند
  • بعضی از انها مجهز به رله ی قطع کن می باشند
  • بعضی از آنها قابلیت تماس صوتی یا تماس دو طرفه و یک دکمه برای مواقع ضروری اند.

رله ی قطع کن چیست؟

یکی از مهم ترین مشتقات ردیاب ، رله ی قطع کن آن می باشد.

با این وسیله شما می توانید در هر نقطه ای که هستید تنها با ارسال یک پیامک خودرو ی خود را خاموش کنید. البته این دستور، زمانی اجرا می شود که سرعت خودرو زیر ۲۰ کیلومتر باشد. شاید این سوال پیش آید که سارق می تواند بعد از خاموش شدن خودرو آن را روشن کند در حالی که اینطور نیست و تنها شما هستید که می توانید با ارسال یک پیامک خودرویتان را روشن کنید.

دکمه ی SOS چیست؟

دکمه ی SOS  دکمه ای با طراحی مخفی است که راننده با فشار دادن آن موقعیت خود را برای ۳ نفر می فرستد که آن ۳ نفر را از قبل برای نرم افزار تعریف کرده و شما می توانید جزئیات حادثه و موقعیت خود را برایشان بفرستید.

رهیاب چیست؟

ردیاب-ردیاب برتر- تفاوت ردیاب و رهیاب

تفاوت های ردیاب و رهیاب: رهیاب دستگاهی که روی خودرو نصب می شود و نیاز راننده را از پرسیدن آدرس به صفر می رساند و می توان تعریف کرد که رهیاب بهترین وسیله برای نشان دادن آدرس است. اما امروز دیگر کسی نیازی به رهیاب ندارد چرا که اپلیکیشن های امروزی دارای نقشه های عالی زبان فارسی و امکانات دیگر نرم افزاری مثل WAZE و GOOGLE MAPS دیگر نیاز به ایت گونه رهیاب ها را کاهش داده به علاوه رهیاب هر وسیله ای که در دیدرس اشخاص باشد انگیزه ی سارقین را بیشتر می کند. هیچ چیز مثل یک مانیتور یا سیستم صوتی گران نمی تواند انگیزه ی سارقین را بالا ببرد. اما در کل می توان رهیاب را یک وسیله ی منسوخ دانست که تلفن های امروزی جای آنها را گرفته است.

ردیاب-ردیاب برتر- تفاوت ردیاب و رهیاب

محدودیت ها

  •  رهیاب ها برای ارائه اطلاعات موقعیت های گذشته طراحی نشده است و قابلیت اینکه دسترسی به اطلاعات موقعیت های گذشته را داشته باشید ندارد.
  • ردیاب ها سیستم قابلیت راهنمای صوتی برای رسیدن به مقصد را ندارد.

دستگاهای ردیاب و رهیاب هر دو کارکرد های اصلی خود را دارند و برای کارهایی که طراحی شده اند بسیار خوب کار می کنند. شما می توانید با در نظر گرفتن نیاز خود این دستگاه ها را خریداری کنید . با این حال، چیزی برای ما واضح شد این است که ردیاب و رهیاب دستگاهای کار آمدی هستند. شما می توانید از همین امروز با استفاده ازاین دستگاه ها از مزایای آن بهره ببرید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *