کویر گردی با ردیاب -کویر گردی با جی پی اس - نکات کویر گردی-ردیاب شخصی-ردیاب خودرویی

کویر گردی و خطرات ناشی از آن که ممکن است اتفاق بیافتد؟

کویر گردی ایمن                                                              

کویر گردی و خطرات ناشی از آن که ممکن است اتفاق بیافتد؟ یکی از محبوب ترین تفریح ها در ایران کویر گردی است. ایران دارای زیبا ترین کویر ها در جهان است و بسیاری از آرامش کویر و شب های زیبا و خنک  و آسمان و ستاره های آن مخصوصا در شهاب باران ها لذت می برند و همچنین نمیتوان از رمل نوردی با خودرو های آفرود در کویر تعریف نکرد اما مثل هر تفریح دیگری اگر نکات ایمنی را در این تفریح رعایت نکنیم این سفر میتواند حاوی خطرات زیادی باشد.

کویر گردی- کویر گردی با ردیاب-سفر با ردیاب-ردیاب خودرویی-ردیاب شخصی-کویر گردی و خطرات ناشی از آن که ممکن است اتفاق بیافتد؟

آن چهار نفر و کویر

کویر گردی و خطرات ناشی از آن که ممکن است اتفاق بیافتد؟ ، این عنوان نام گذاری شده توسط گروه برنامه ی ماه عسل احسان علیخانی بوده داستانی را نقل می کند که در آن چهار جوان که دوستان صمیمی هم بودند بدون تجربه ی کویرگردی یا برنامه ی قبلی به یکی از کویر های قم سفر میکنند و قرار بود که یک شب و یک روز را در آنجا سپری کنند.

در مسیر شروع کویر به یک دو راهی برمیخورند که یک سمت معدن نمک و دریاچه ی نمک بوده و سمت دیگر کاروان مخصوص کویر گردی آن ها به دلیل تابلو ی اشتباه به سمت دریاچه ی نمک حرکت میکنند و حدود ۱۲۰ کیلومتر از دو راهی دور می شوند  و در تاریکی  شب ماشین در دریاچه نمک گیر میکند و با اینکه همه تلاش خود را میکنند اما ماشین از گل و لای دریاچه خارج نمی شد ۲ روز میگذرد و آنها تمام غذای خود را مصرف می کنند و تنها  ۴ بطری آب برایشان می ماند ۲ نفر از آنها برای کمک خودرو را ترک میکنند و دو نفر دیگر برای بیرون کشیدن ماشین تلاش میکنند .

آن چهار نفر وکویر-ماه عسل-احسان علیخانی-کویرگردی ایمن-کویر گردی با ردیاب-ردیاب خودرو-کویر گردی و خطرات ناشی از آن که ممکن است اتفاق بیافتد؟

۳ روز از آن ماجرا میگذرد ولی هیچ یک از آنها موفق نشده و آب ذخیره ی آنها خیلی وقت است که  تمام شده آن دو نفر که برای کمک رفتند برنگشته و آن دو نفری که قرار بود ماشین را از دریاچه بیرون بیاورند نیز موفق نشدند یکی از آن دونفر برای کمک میرود و به طور اتفاقی به یک ماشین معدن که برای معدن نمک بود در حدود ۴۰ کیلومتری ماشین پیدا میکند و آن نفری را که در ماشین منتظر بود را نجات می دهد ولی در انتها ی داستان تنها دو نفر از آنها زنده ماند و دو نفری که برای کمک رفتند جان خود را از دست دادند.

همانطور که گفته شد هر سفر و هر تفریحی نکان ایمنی خود را دارد که رعایت نکرنشان میتواند حادثه آفرین باشد.

نکات ایمنی در کویر گردی

  • حتما با کسی برویم که به کویر مسلط باشد یا تجربه ی کافی داشته باشد.
  • حداقل با دو خودرو برویم چون حتی خودرو های آفرود هم ممکن است در کویر گیر کنند پس احتیاطا یک خورو ی دیگر برای کمک لازم است.
  • به دلیل شرایط اب و هوایی کویر حتما ۳ برابر به مواد غذایی و آب احتیاج است و همچنین به دلیل فقدان پمپ بنزین در کویر حتما گالن بنزین اضافه با خود به همراه داشته باشید.
  • به دلیل حیوانات مختلف کویر که اغلب سمی اند باید با کسی برویم که آموزش های لازم را در ضمینه ی کمک های اولیه را دیده باشد.
  • بد ترین حادثه در کویر گم شدن است و بهترین راه برای جلوگیری از این حادثه نصب ردیاب است . هر چند به کسی که به کویر مسلط است نیاز است اما حتی لیدر های تور کویر گردی هم بدون ردیاب نمی توانند راه خود را در کویر پیدا کنند.

کویر گردی با ردیاب -کویر گردی با جی پی اس - نکات کویر گردی-ردیاب شخصی-ردیاب خودرویی - کویر گردی و خطرات ناشی از آن که ممکن است اتفاق بیافتد؟

چرا باید در کویر گردی از ردیاب استفاده کرد؟

گم شدن در کویر بسیار راحت است و زنده ماندن حتی برای مدت کوتاه هم بدون آب و غذا بسیار دشوار پس قطعا برای پیشگیری از این مشکل بهترین راه حل نصب جی پی اس و ردیاب است چرا که شما در هر جای کویر با ردیاب راه خود را پیدا میکنید و احتمال گم شدن را به صفر میرسانید و اما گیر کردن خودرو یا خراب شدن آن در کویر هم مشکل بزرگی است که با ردیاب قابل حل است .

در اکثر ردیاب ها دکمه ای قرار دارد به نام دکمه ی sos که برای مواقع ضروری استفاده می شود شما میتوانید با فشار دادن این دکمه به ۳ شماره که در نرم افزار توسط شما ذخیره شده تماس بگیرید و از آنها درخواست کمک کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *