معرفی ساده انواع دستگاهای ردیاب خودرو و شخصی

معرفی ساده و کاربردی انواع دستگاهای ردیاب خودرو و شخصی

معرفی ساده و کاربردی انواع دستگاهای ردیاب خودرو و شخصی همه انواع دستگاه های ردیابی به عنوان ردیاب فروخته می شوند، از ردیاب قلاده سگ تا جعبه های سیاهی که برای ردیابی کانتینرها نصب شده است. اگر اندازه ردیاب یک چهارم اندازه جا کلیدی است، چرا نوع دستگاه های دیگر به اندازه یک بسته کارت پاسور هستند؟ چرا بعضی ها از ردیاب ها سیم دار است و باید به ماشین ها متصل شوند، در حالی که نوع دیگر ردیاب ها چندین ماه با باتری کار می کنند؟ بیایید نگاهی به انواع مختلف ردیاب GPS که در دسترس قرار دارن و چه کارایی های انجام می دهد بیندازیم.

ردیاب جی پی اس چگونه کار می کند؟

دستگاه ردیاب جی پی اس از یک شبکه ماهواره ها در مدار زمین استفاده می کند تا موقعیت خود را نشان دهد. اساسا هر یک از این ماهواره ها یک سیگنال را پخش می کنند. گیرنده های ویژه ردیاب جی پی اس از سیگنال هایی که دریافت می کنند استفاده می کنند تا موقعیت خود را نسبت به ماهواره ها به صورت مثلثی بر آورد کنند و موقعیت مکانی خود را نسبت به آن مثلث تعیین کنند. هر دستگاهی که با استفاده از شبکه ماهواره ای موقعیت خود را پیدا کند، آن دستگاه ردیاب می باشد. اگر دستگاه از راه دیگری برای موقعیت یابی استفاده می کند، مثل آن دستگاه هایی که موقعیت خود از طریق برج های شبکه های مخابراتی تعیین می کنند، جی پی اس نامیده نمی شوند.

ردیاب - ردیاب خودرو - ردیابی آنلاین - کارکرد ردیاب
ردیاب – ردیاب خودرو – ردیابی آنلاین – کارکرد ردیاب

بسیاری از مردم از دستگاه جی پی اس به عنوان یک وسیله عمومی برای هر چیزی که نیاز به تعیین موقعیت مکانی آن را دارند استفاده می کنند، هر چند این موضوع منجر به سردرگمی می شود. بعضی از مردم نیز گیج می شوند زیرا ردیاب جی پی اس برای بسیاری از چیزهای مختلف استفاده می شود. ردیاب جی پی اس معمولا برای نشان دادن مسیرها (این دستگاه رهیاب نامیده می شود) استفاده می شود. ردیاب جی پی اس زمانی نامیده می شود که دستگاه مکان خود را برای ردیابی و نظارت خارجی به اشتراک می گذارد. ( برای دانستن بیشتر درباره تفاوت بین ردیاب و رهیاب این پست را مطالعه کنید ). جی پی اس حتی از طریق شبکه های کامپیوتری برای ایجاد یک ساعت مشترک در بین بسیاری از دستگاه های مختلف استفاده می شود. مهم نیست که چگونه اطلاعات استفاده می شود، اگر یک دستگاه اطلاعات خود را از شبکه ماهواره ای دریافت کند، این دستگاه ردیاب یا GPS است؛ اگر این کار را انجام ندهد، آن دستگاه جی پی اس نیست.

ردیاب های شخصی و پوشیدنی

معرفی ساده و کاربردی انواع دستگاهای ردیاب خودرو و شخصی ، اکثر دستگاه های GPS بسیار کوچک هستند. یک دسته از ردیاب ها پوشیدنی هستند، این نوع دستگاه هایی هستند که برای پوشیدن استفاده می شوند. بعضی از ردیاب ها به اندازه یک ساعت مچی کوچک هستند. این دستگاه های ردیاب شخصی توسط مسافرین و شکارچیان برای به اشتراک گذاشتن مکان خود در موارد اضطراری استفاده می شود. برخی از دستگاه های ردیاب شخصی حتی یک دکمه درخواست کمک دارند که می توانند تقاضای کمک را همراه با موقعیت خود ارسال کنند، که این دستگاه ها معمولا از شبکه های مخابراتی استفاده می کنند. واحدهای دیگر کمی بزرگتر هستند مانند یک تلفن همراه، بنابراین آنها پوشیدنی نیستند. با این حال، دستگاه ردیاب شخصی بزرگتر شامل یک صفحه می شوند، به طوری که آنها به عنوان سیستم رهیاب و ردیاب عمل می کنند.

https://radyabbartar.com/product/gp026/

برای خرید ردیاب شخصی GP026 کلیک کنید.

این مهم است که بدانید دقیقا چگونه یک دستگاه ردیابی اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی خود را دریافت می کند. به عنوان مثال، برخی از قلاده های حیوان خانگی ممکن است از جی پی اس و نوع دیگر از اتصال بلوتوث استفاده کنند. اگر دستگاه از بلوتوث استفاده کند باید در فاصله حدود ۸۰۰ فوت باشد یا کمتر باشد، تا کاربر بتواند اطلاعات ردیابی آن را دریافت کند. دستگاه های دیگر از دکل مخابراتی استفاده می کنند تا موقعیت خود را نشان دهند. در حالی که ممکن است این سیستم دقیق باشد، اما این GPS نیست.

ردیاب جی پی اس برای وسایل نقلیه

اکثر ردیاب ها برای ناوگان مانند خودرو، موتورسیکلت، کامیون، کشتی، قایق و غیره استفاده می شود. آنها هنوز هم بسیار کوچک هستند، اغلب کوچکتر از تلفن همراه. بسیاری از ردیاب ها از برق از باتری وسایط تغذیه می کنند، بنابراین آنها برای استفاده به باتری های بزرگ نیاز ندارند، گرچه اکثر آنها دارای باتری پشتیبان می باشند. اساسا سه نوع ردیاب برای وسایل نقلیه وجود دارد: ردیاب OBD، ردیاب سیمی و ردیاب بیسیم یا آهنربایی. به طور معمول، این دستگاه ها اطلاعات را که جمع آوری می کنند و از شبکه های مخابراتی برای به اشتراک گذاری آن استفاده می کنند. پس از آن کاربران می توانند به داده های ردیابی با استفاده برنامه گوشی هوشمند یا پنل تحت وب دسترسی پیدا کنند.

ردیاب خودرو OBD

ردیاب خودرو OBD همانطور که از نامش پیداست به متصل کننده OBD خودرو وصل می شود. متصل کننده OBD II جایی است که مکانیک کامپیوتر خود را برای دریافت اطلاعات از سنسورهای خودرو وصل می کند. این متصل کننده همچنین می تواند اطلاعات و برق را به ردیاب خودرو OBD ارائه دهد. اندازه این نوع دستگاه های ردیاب ماشین کوچک است، که نصب کردن آن بسیار آسان است و می تواند داده های روشن بودن یا خاموش بودن وسیله نقلیه را برای کاربر نشان دهد. این ردیاب ها به کاربر امکان این را می دهد که حالت های فعال و غیر فعال را انتخاب کنید ( که اطلاعات را بعد از مدت زمان تعریف شده گزارش می دهند تا از مصرف باتری خودرو جلوگیری شود ). همچنین ردیاب به کاربر اجازه می دهد هر زمانی که خودرو روشن یا خاموش شد هشدار دریافت کند. مدل های ردیاب ماشین OBD انتخاب خوبی برای کاربران شخصی و شرکت ها می باشد.

ردیاب - ردیاب خودرو - ردیاب OBD
ردیاب – ردیاب خودرو – ردیاب OBD

ردیاب خودروی سیمی

دستگاه های جی پی اس سیمی به طور مستقیم به وسیله نقلیه متصل می شوند. ردیاب OBD در تمام خودرو ها قابل نصب نمی باشد بخاطر اینکه بعضی از خودرو ها دارای متصل کننده OBD II نمی باشند. به عنوان مثال، خودروهای قدیمی تر از متصل کننده OBD ندارند و کامیونهای دیزلی از استاندارد متصل کننده OBD متفاوت استفاده می کنند که ممکن است سازگار نباشد. ردیاب خودرو سیمی می تواند در خودرو به صورت پنهان نصب شوند. از آنجا که آنها به متصل کننده OBD متصل نیستند، می توانند در زیر داشبورد و جاهای دیگر خودرو قرار داده شوند. اگر ردیاب خودرو سیمی به درستی نصب شده باشد، هنوز هم از مزایای سبک OBD برخوردار می باشد. در برخی موارد، یک ردیاب خودروی سیمی ممکن است نسبت به ردیاب OBD برای کاربران انعطاف پذیری بیشتر ارائه دهد. ردیاب خودرو سیمی معمولا توسط صاحبان شرکت ها برای ردیابی وسایل نقلیه استفاده می شود. خانواده هایی که مایل به ردیابی ماشین های خود هستند، ممکن است دستگاه ردیاب سیمی بهترین گزینه باشند.

https://radyabbartar.com/product/gp021/

برای خرید ردیاب خودرو GP021 کلیک کنید.

ردیاب خودرو بیسیم

ردیاب آهنربایی مستقل از سیستم برق خودرو است و دارای باتری داخلی می باشد. باتری ردیاب بیسیم از طول عمر بالا برخوردار است و از آن به عنوان منبع برق استفاده می کند. مانند هر واحد ردیابی دیگر، آنها مکان خود را برای ردیابی به کاربر ارسال می کنند. ردیاب آهنربایی را می توان در بسیاری از جاهای خودرو پنهان کرد.

ردیاب آهنربایی اغلب برای ردیابی کشتی ، قایق ، کامیون استفاده می شود. آنها همچنین می توانند روی کانتینر ها ، وسایل نقلیه ساخت و ساز نصب شوند. باتری های ردیاب آهنربایی اغلب بسیار قدرتمند هستند و می توانند بدون شارژ کردن یک ماهه (یا طولانی تر) کار کنند.

 

https://radyabbartar.com/product/gp023-a/

برای خرید ردیاب آهنربایی GP023 A کلیک کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *