جی پی اس اهنربایی ماشین

همه ی افرادی که صاحب خودرو هستند باید این مقاله را بخوانند!

راهکارهای جلوگیری از سرقت خودرو

 

با گران شدن و ارزشمند شدن انواع خودرو ها، خطر سرقت و ربوده شدن آنها هم روز به روز افزایش یافته است. این روزها خودرو ها و لوازم جانبی و ارزشمند آن اشیایی جذاب و دوست داشتنی برای سارقین شده اند و صاحبان خودرو باید به شدت حواس خودرا جمع کنند و خطرات احتمالی را درنظربگیرند. همه ی افرادی که صاحب خودرو هستند باید این مقاله را بخوانند تا بتوانند از ضرر و زیان های مالی خود جلوگیری کنند.

سالانه ده‌ها هزار خودرو در ایران به سرقت می روند و آمارها نشان می‌دهند که سرقت خودرو به صورت متوسط ۲.۵ دقیقه زمان می برد. اعداد مرکز آمار ایران در سال ۹۵ نشان می‌دهند که حدود ۴۰ درصد از کل سرقت‌ها مربوط به سرقت خودرو می‌باشد. پنج استان تهران، خراسان رضوی، البرز، خوزستان و اصفهان به ترتیب درصدر بیشترین سرقت‌ها قرار دارند. آمار مربوط به جستجوی گوگل نیز نشان می‌دهد که سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی در سال ۹۷ بیشترین دغدغه مربوط به سرقت خودرو را داشته‌اند.

همچنین در میان خودروها خودروهای پراید و پژو بیشترین سهم را از دزدی به خود اختصاص داده‌اند. از این رو همراه ما باشید تا با راهکارهای جلوگیری از سرقت خودرو احتمال خسارت را به حداقل برسانید.

راهکارهای پیشگیری از سرقت پژو ۲۰۶

راهکارهای پیشگیری از سرقت پژو ۲۰۶- ردیاب برتر - سرقت خودرو

خم شدن شدن در ۲۰۶ یکی از نقاط ضعف این خودرو می باشد که سارقان با خم کردن در پژو ۲۰۶ و رانا با استفاده از پیچ گوشتی و خم کردن کلاف در به راحتی می توانند در را باز کنند. یکی از راهکارها برای جلوگیری از این کار استفاده از نوار درب سرقت ۲۰۶ (یا همان تقویت کمان درب ۲۰۶) است که با نصب این قطعه بر روی خودرو فاصله موجود بین در و بدنه اتومبیل را پر می کند و مانع خم شدن آن توسط سارقان می شود که این قطعه را می توانید از بازار تهیه نمایید.

راه حلی برای جلوگیری از سرقت ضبط هیچ خودرویی حتی ضبط ۲۰۶ از دست سارقان وجود ندارد، قفل پنل ۲۰۶ یکی از راهکارهایی است که شاید بتواند مانعی باری سارقان حرفه ای باشد. اما راهکار مطمئنی که می‌توان پیشنهاد کرد این است که سیستم های صوتی با ارزش بالا را روی ماشینتان نصب نکنید و یا حداقل بیمه بدنه برای خودرویتان تهیه کنید که در زمان به سرقت رفتن ضبط تان بتوانید خسارتتان را جبران کنید.

بیشترین نرخ سرقت خودرو  در سال های گذشته مربوط به خودرو پراید و پژو می باشد

بر اساس اعلام معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور بیشترین نرخ سرقت خودرو  در سال های گذشته مربوط به خودرو پراید و پژو می باشد که حتی علی رغم بالا بردن ضریب امنیت خودروها همچنان میزان سرقت خودروهایی از قبیل پراید و پژو از علاقه مندی های سارقین اتومبیل می باشد. مخصوصا پراید های قدیمی و فاقد سیستم ایمبولایزر (مدل های قبل از ۸۵) بهترین انتخاب برای دزدی در کشورمان هستند و بالاترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده اند.

از پارک کردن این دسته از خودروها در محیط فاقد نگهبان خودداری کنید و سعی کنید در مواقع لزوم نیز یکی از قطعات مهم خودرو در سیستم برق رسانی را از کار بیاندازید.  همه راهکارهای مختلفی که برای مقابله با سرقت اندیشیده شده‌اند متاسفانه نتوانسته‌اند میزان سرقت را کاهش دهند. اینجاست که داشتن بیمه بدنه پراید توجیحی مناسب برای جلوگیری از سرقت خودرو پراید است.

چند راهکار برای جلوگیری از سرقت خودرو و یا قطعات آن

راهکارهای جلوگیری از سرقت خودرو ، همه ی افرادی که صاحب خودرو هستند باید این مقاله را بخوانند و به نکات زیر توجه کنند تا بتوانند امنیت خود را تضمین کنند.

استفاده از دزد گیر و لوازم الکترونیک بازدارنده

دزدگیر خودرو وسیله الکترونیکی که در دسته ی تجهیزات امنیتی اتومبیل قرار دارد و جهت ضد سرقت سازی اتومبیل بکار می رود. بدین ترتیب که با هرگونه اقدام برای سرقت اتومبیل و یا لوازم آن، دزدگیر فعال شده و صاحب آن را با خبر میکند. یکی از رایج ترین ابزارهای ایمنی خودرو در مقابل سرقت استفاده از دزدگیر است که با فعال بودن دزدگیر هرگونه دستکاری روی در، کاپوت، صندوق صدای آژیر دزدگیر بلند می‌شود. مدل‌های مختلف برای دزدگیر خودرو طراحی شده که سیستم های محافظی مختلفی را دارند که شما می‌توانید با تهیه سیستم‌های دزدگیر به روز ریسک به سرقت رفتن خودرویتان را کاهش دهید.

به عنوان مثال یکی از مدل های پرطرفدار دزدگیر، مدلی است که روی ریموت آن یک نمایشگر کوچک طراحی شده و در هنگام سرقت علاوه‌ بر به صدا در آمدن آژیر خودرو، آژیر و ویبره ریموت نیز فعال می‌شود و حتی روی نمایشگر باز بودن هر کدام از در‌ها را نمایش می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:

دزدگیر (car alarm) چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل پدال

به گفته فروشندگان وسایل جانبی خودرو قفل فرمان کاملا قابل باز کردن است و تنها با کندن غربیلک فرمان و جایگزین کردن غربیلک دیگر به جای آن می توان قفل فرمان را به راحتی باز کرد که انجام چنین کاری برای دزدان حرفه ای مثل آب خوردن است و ما شاهد خبرهای سرقتی هستیم که علی رغم داشتن قفل فرمان دزدیده شده اند. اما از این جهت می گویند که قفل پدال بهتر است چون که سارق مجبور است بنشیند و دید کافی نسبت به بیرون ماشین ندارد تا در صورت آمدن صاحب ماشین سریعا فرار کند و تنها مزیت دیگر آن به تاخیر افتادن باز کردن قفل پدال است.

قفل چرخ

یکی دیگر از راهکارهای ایجاد امنیت برای خودرو استفاده از قفل چرخ است. استفاده از قفل چرخ شاید بتواند محافظی برای جلوگیری از به سرقت رفتن رینگ و لاستیک خودرو باشد.

سوئیچ مخفی راهکاری امن برای جلوگیری از سرقت ماشین

یکی از راهکار های تخصصی و شاید قدیمی مقابله با سرقت خودرو داشتن سوئیچ مخفی برای خودرو است. همانطور که از نام آن پیداست، در سوئیچ مخفی کاربر سیستمی را در خودروی خود ایجاد می‌کند که بدون آن امکان روشن کردن خودرو وجود نخواهد داشت. اغلب افراد در خودرو‌های قدیمی سوئیچی را به صورت مخفی در بخشی از خودرو قرار می‌دادند که با قطع کردن آن برق رسانی به سیستم احتراق یا همان کوئل قطع می‌شد و دیگر سارق نمی‌توانست خودرو را روشن کند و البته چون این سوئیچ نیز مخفی است، نمی‌توانست آن را بیابد.

اما در خودرو‌های امروزی پیچیدگی‌های زیادی در بخش الکترونیک خودرو وجود دارد و شاید چندان درست نباشد که سیم‌کشی جدیدی را برای ایجاد سوئیچ مخفی انجام دهید اما می‌توانید به سراغ جعبه فیوز خودرو خود بروید و فیوز مربوط به بخش سوخت رسانی و یا کوئل را خارج کنید تا در نتیجه آن خودرو دیگر روشن نشود و بدون شک سارق نیز وقت کافی برای عیب یابی خودرو نخواهد داشت و عملا موفق به سرقت خودرو نخواهد بود.

سیستم جی پی اس

ردیاب برتر - خرید ردیاب

بهترین و کارآمدترین روش، استفاده از ردیاب جی پی اس برای خودرو است. از روش هایی که به شما کمک می کند تا خودروی دزدیده شده خود را پیدا کنید، استفاده از دستگاه های ردیاب جی پی اس ماشین است. ردیاب های جی پی اس ماشین می تواند مکان دقیق خودروی دزدیده شده را در هر لحظه به شما اطلاع دهند و به شما در پیدا کردن آن کمک کنند. اطلاعات خروجی از ردیاب خودرو به پلیس این امکان را می دهد که خودرو را ردیابی کند و ماشین دزدیده شده را در کمترین زمان به شما بازگرداند. سیستم جی پی اس با امکانات های مختلف و پیشرفته ای که دارد نه تنها احتمال به سرقت رفتن خودرو را کاهش میدهد بلکه میتوانید از طریق آن خودرو ربوده شده را بازگردانید. سیستم های ردیاب خودرو ، همانطور که از نامشان پیدا است، اجازه می دهد تا وسایل نقلیه خود را با اساسی ترین عملکرد ردیابی کنید. کارکردهای دیگر آن شامل عملکرد خودرو، تعمیر و نگهداری، عملکرد راننده، مدیریت سوخت و تسهیل در اعزام، ارسال هشدارها و اعلان ها، جلوگیری از سرقت خودرو، فراهم کردن گزارش ها و تجزیه و تحلیل این گزارش ها را امکان پذیر می سازد. با این وجود، استفاده از ردیاب قابلیت های بیشتر را امکان پذیر می سازد که این قابلیت ها به نوع ردیاب و شرکت هایی که ردیاب خودرو را ارائه می دهند بستگی دارد.

مزایای ردیاب خودرو

مزیت های استفاده از ردیاب خودرو ، پیاده سازی جی پی اس خودرو در مدیریت ناوگان چیست؟ مزایای آن چیست و چرا باید از ردیاب خودرو استفاده شود؟ یکی از مزایای استفاده از سیستم ردیاب خودرو، این است که ما می توانیم در هزینه ها صرفه جویی کنیم، بهبود در ایمنی کارکنان و ناوگان، ارائه خدمات بهتر برای مشتریان، بهبود در برنامه ریزی زمان، مدیریت کارکنان و همچنین مدیریت و جلوگیری از سرقت خودرو.

از جمله ویژگی های رایج سیستم ردیاب خودرو، جلوگیری از سرقت است. این ویژگی زمانیکه یک رفتار مشکوک برای وسایل نقلیه شما رخ می دهد جی پی اس خودرو برای شما هشدار ارسال کند و اجازه می دهد واکنش سریع به این رفتار داشته باشید. این ویژگی همچنین می تواند از هزینه های بیش از حد برای خریداری خودروی جدید جلوگیری کند.

قفل درب کاپوت

از دیگر موارد سرقتی دیگر سرقت باطری، کامپیوتر و ادوات دیگر است که با داشتن قفل درب کاپوت می توانید مانع از باز شدن کاپوت ماشین خود شوید. قفل کاپوت به صورتی طراحی شده که حتی اگر اهرم باز کننده کاپوت که داخل کابین خودرو قرار داد توسط سارقین کشیده شود درب باز نمی‌شود، چون قفل مربوطه از جلوی کاپوت آزاد شود تا اجازه بازکردن درب کاپوت داده شود. بنابراین با این قفل نیز می‌توانید یک قدم به جلوگیری از سرقت خودرو نزدیک‌تر شوید.

سایر روش‌های پیشگری از سرقت خودرو

علاوه بر روش های گفته شده فوق، رعایت نکات زیر برای پیشگیری از سرقت ماشین بسیار مهم هستند:

  • سعی کنید خودرویتان را در مکان های خلوت پارک نکنید، در مکان های شلوغ مقابل مغازه و جاهای پررفت و آمد سارقان سراغ ماشین شما نمی‌آید.
  • اگر ماشین جدید خرید کرده اید حتما قفل درب‌ها  و صندوق خودرو را عوض کنید
  • سعی کنید لوازم و اشیای گران بها و حتی کیف و مدارک  و…. را داخل ماشین و در مقابل دید دیگران نگذارید
  • هنگام خرید خودرو، سوئیچ یدک را حتما از فروشنده تحویل بگیرید
  • زمانی که می خواهید خودرو را ترک کنید از بسته بودن در‌ب‌ها و بالا بودن شیشه‌ها مطمئن شوید

راهکار نهایی: خرید بیمه بدنه با پوشش سرقت

با وجود رعایت همه نکات ایمنی و حتی با استفاده از دزدگیر و قفل و … سارقان همیشه راهی برای به سرقت بردن ماشین دارند. مخصوصا خودرو هایی که پارکینگ ندارند و مجبورند ماشین را در خیابان و کوچه پارک کنند از مواردی هستند ریسک سرقت بالایی را دارند. حال اگر ماشین شما و یا حتی لوازم آن به سرقت برود بیمه بدنه می تواند بهترین گزینه برای جبران خسارت شما باشد.

پوشش بیمه برای سرقت کلی

بیمه بدنه دارای دو نوع پوشش سرقت کلی و سرقت جزئی می باشد. در پوشش سرقت کلی اگر ماشین‌تان به سرقت رفت در صورت پیدا نشدن، شرکت بیمه به‌اندازه ارزش خودرویتان به شما خسارت پرداخت می‌کنند. اگر یکی از قطعات فابریک یا غیر فابریک خودروی شما به سرقت برود، در بیمه بدنه پوشش سرقت درجا خسارت آن را به شما می‌پردازد. پرداخت خسارت بابت سرقت درجا لوازم فابریک و غیر فابریک یک سقف مشخص‌ شده‌ای برای هر شرکت بیمه‌گر دارد که در روی بیمه نامه شما با ارزش مشخص شده درج شده است.

پوشش سرقت جزئی

اگر لوازم دیگر ماشین تان از قبیل ضبط، لاستیک و رینگ و … به سرقت رفت با داشتن پوشش سرقت جزئی شرکت بیمه خسارت آن قطعه را با توجه به شرایط بیمه نامه بدنه شما به شما پرداخت می کند. این نکته را فراموش نکنید که فرانشیز پرداخت خسارت سرقت در شرکت های مختلف بیمه متفاوت است که می توانید در زمان خرید میزان فرانشیز بیمه بدنه در شرکت های مختلف بیمه را حتما مقایسه کنید.

ما با این مقاله سعی کردیم که برای تمامی اقشار جامعه، چه کسانی که توانایی مالی بالا دارند و چه افرادی که از توانایی مالی ضعیف تری برخورد دار هسنتد راه کارها و شیوه های مختلف را بیان کنیم تا بتوانند از ضرر و زیان های مالی خود بکاهند و یا جلوگیری کنند. مخصوصا در این شرایط امروزی جامعه که متاسفانه بخاطر بیماری شیوع پیدا کرده در جامعه همه در قزنطینه به سر میبریم و خیلی از افراد متاسفانه منبع مالی خود را از دست داده اند و این باعث تاسف است.

پس همه ی افرادی که صاحب خودرو هستند باید این مقاله را بخوانند تا بتوانند به خودشان کمک کنند و خودرا درشرایط بدیقرار ندهند. به امید روزهای بهتر برای همه هموطنانمان…

تماس باما:

تیم پشتیبانی و خدمات رسانی ردیاب برتر در هر شرایطی آماده ی خدمات دهی به شما دوستان است و برای تماس با ما می توانید با شماره ۰۹۱۲۲۹۰۰۸۸۳ تماس فرمایید

دیدگاه‌ها

2 پاسخ به “همه ی افرادی که صاحب خودرو هستند باید این مقاله را بخوانند!”

  1. تهلوکس نیم‌رخ

    سلام عالی بود

    My һomepage – تهلوکس

    1. مدیر و نویسنده نیم‌رخ

      سلام
      ارادتمندیم
      ممنونیم از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *