نصب جی پی اس (GPS) برروی خودورهای شهرداری - تاثیر مثبت جی پی اس بر عملکرد شهرداری ها - ردیاب برتر

تاثیر مثبت جی پی اس برعملکرد شهرداری ها

دستگاه های ردیاب چند سال است که با موفقیت توسط ناوگان های تجاری و ادارات پلیس مورد استفاده قرار می گیرد و اکنون شهرداری ها نیز نصب جی پی اس برروی تجهیزات خود را در دستور کار خود قرار داده اند. از آنجا که شهرداری ها و سایر دولت های محلی با کاهش بودجه روبرو هستند، ردیابی وسایل نقلیه GPS به روشی فزاینده ای برای کاهش هزینه ها و بهبود کارآیی تبدیل شده است.

تاثیر مثبت جی پی اس بر عملکرد شهرداری ها ؛ شهرداری ها در تلاشند برای مدیریت ناوگان هایی که در هنگام استفاده از آنها نمی توانند از نزدیک و به طور مستقیم کنترل کنند، می توانند طیف کاملی از مزایا را ارائه دهند. نصب دستگاه های ردیابی GPS بر روی شخم های برفی، خودروهای مدیریت پسماند، جارو برقی های خیابانی و سایر وسایل نقلیه عمومی شهری یا کارهای عمومی دید بسیار بهتری را به شهرداری ها خواهد داد.

به نوبه خود، این اطلاعات می تواند به شهرها و دولت ها کمک کنند تا بتوانند دارایی های موجود خود را به طور مؤثر مدیریت کنند. در اینجا به برخی از راه ها و روش هایی که میتوانند با استفاده از GPS عملکرد خودرا بهتر کنند اشاره میکنیم.

دستگاههای ردیابی GPS هزینه ها را کاهش می دهد

نصب جی پی اس (GPS) برروی خودورهای شهرداری - برف روبی - ردیاب برتر

با استفاده از سیستم های جی پی اس میتوان هزینه های سوخت را برای دولت های محلی که ناوگان خودرویی بسیار بزرگی دارند می توان کاهش داد و از هدر رفتن بنزین جلوگیری کند. این رفتارهای رانندگی می تواند تأثیر شگفت انگیزی بر هدر رفتن سوخت داشته باشد. علاوه بر این، داده های ردیابی GPS می تواند به شهرها و شهرداری ها کمک کند تا مسیرهای موثرتر برای برداشتن برف و جمع آوری زباله را پیدا کنند و وسیله نقلیه را قادر می سازد که حتی کمتر از سوخت خودرو استفاده کنند. به عنوان مثال؛ در نیویورک محدوده ای با ۱۰۶ مایل مربع تحت نظر گرفته شد و تمام تجهیزات خود را به سیستم جی پی اس مجهز نمودند جالب است تاثیر آن در اولین سال استفاده بسیار چشمگیر بود.

در مقایسه با مدت مشابه ۳ ماهه سال قبل، میزان مصرف سوخت در طول ۳ ماه تقریباً ۱۴۰۰۰ گالن کاهش یافته است. این کاهش شهر را بیش از ۳۲۰۰۰ دلار نجات داد. استفاده دقیق از سوخت فقط موجب صرفه جویی در هزینه های دولت های محلی نمی شود بلکه قطعا به کاهش آلودگی نیز کمک می کند. کاهش آلودگی که به انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند می تواند با گذشت زمان تغییر بزرگی ایجاد کند.

 

پیشنهادی:

https://radyabbartar.com/product/gp020/

بهبود و کنترل ناوگان شهری

یکی از فواید مهم و کارآمد که در زمینه جی پی اس، ردیابی خودرو است که می توان کارایی ناوگان های شهری را با شیوه های مختلف بهبود بخشید. به عنوان مثال؛ جاروب کردن برف از خیابان و جاده ها یک هزینه قابل توجه در بودجه شهر است. برنامه ریزی مسیرهای کارآمد می تواند در به حداقل رساندن این هزینه مؤثر باشد و از طریق بررسی سرعت، مکان و داده های مسیر می توان به آن دست یافت.

این اطلاعات به چند روش قابل استفاده است از جمله:

  • مسیریابی در مورد تاخیرهای شناخته شده در ترافیک.
  • شناسایی مناطقی که پاکسازی شده یا نشده اند.
  • مکان وسایل نقلیه در مواقع اضطراری که نیاز به کمک سریع داشته باشد را نشان میدهد تا نزدیکترین نیروی کمکی به آن مکان اعزام شود.

هم رانندگان شهری و هم شهروندان می توانند از مزایای ایمنی استفاده از ردیاب های وسایل نقلیه جی پی اس بهره ببرند.

 ردیابی وسایل نقلیه عمومی اطلاعات زیادی راجع به عادات رانندگی بدست می آورد

از جمله:

  • سرعت
  • رفتار رانندگی در شرایط ناامن یا مناطق خاص مانند مناطق مدرسه، محلات، مناطق ساختمانی و غیره.
  • ترمز سنگین
  • توقف
  • فاصله

هنگامی که این رفتارها مشخص شد، مدیران ناوگان می توانند در صورت لزوم اقدام به نظم و انضباط یا مشاوره به رانندگان کنند، البته دوره های جدید عملی را اجرا می کنند که منجر به کارآیی بیشتر در جاده ها می شود. کشف و ریشه کن کردن رفتارهای نا امن راننده می تواند به بهبود ایمنی کلی یک شهر کمک کند. به عنوان مثال، پس از معرفی ردیاب های GPS در شهر آگوستا کشور جورجیا (جورجیا یکی از ایالات جنوبی امریکا است) تعداد تصادفات گزارش شده رانندگان شهرداری، به دلیل پاسخگویی و اقدامات انضباطی اعمال شده در ۱۲ ماهه اول، نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافت.

یکی دیگر از نگرانی های موجود تعمیر و نگهداری خودرو است. برخی از ردیاب های GPS می توانند هشدارهایی مانند زمان تعویض روغن خودرو، سوخت را ارسال کنند. اطمینان از ایمنی و حفظ وسایل نقلیه شهری می تواند خطر بروز موقعیتهای بالقوه خطرناک در جاده را کاهش دهد.

ردیاب های GPS می توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد مزایای شهرداری ها ارائه دهند

تاثیر مثبت جی پی اس بر عملکرد شهرداری ها ؛ اگر ناوگان شهرداری ها دچار مشکلاتی شوند و مورد شکایاتی قرار واقع گیرند داده های جی پی اس می تواند به رد ادعاهای مطرح شده کمک کند. با اطلاعات مربوط به نرم افزار ردیابی GPS ، می توانید مکان و سرعت دقیق یک وسیله نقلیه را در یک زمان معین بازیابی کنید و شواهد ارزشمندی را در دادگاه ارائه دهید. علاوه بر این، این فناوری می تواند به جلوگیری از طرح دعوی کمک کند. اگر یک وسیله نقلیه شهری درگیر یک حادثه شود، به افراد مسئول اطلاع داده می شود یا می توانند سوابق را فوراً بررسی کنند تا در صورت امکان، پیش بینی های جبران شده پیش از حادثه جبران خسارات انجام شود.

دولت های محلی استقبال بسیارخوبی از فناوری چی پی اس نمودند و از آنجا که جی پی اس کاربردها و قابلیت های بسیار زیادی دارد این انتظار می رود که رشد بسیار سریعی داشته باشد. اطلاعات ارائه شده توسط ردیاب ها در صورت استفاده صحیح توسط شهرداری ها می تواند نتایج بسیار مفیدی داشته باشد. انتظار می رود این مزایا تنها با گذشت زمان افزایش یابد.

 

پیشنهادی: خرید، نصب و راه اندازی ردیاب خودرو

آمار سرقت خودرو های ایرانی درسالیان اخیر

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *