امنیت در اتوبوس های بین شهری

امنیت در اتوبوس های بین شهری؛ خودرو های سامانه ی بین شهری به سه دسته ی سواری ، اتوبوس های بین شهری و کامیون ها و ترانزیت ها تقسیم می شوند. قطعا در این دسته ها امنیت اتوبوس از همه مهم تر است و اولویت توضیحات به این موضوع اختصاص داده می شود.

ردیاب-ردیاب برتر-ردیاب اتوبوس-ردیاب برای اتوبوس رانی ها-کنترل اتوبوس با ردیاب-امنیت اتوبوس

سه عامل در تخریب امنیت دخالت دارند:

۱-جاده های نا امن و خطرناک

۲-خودرو ی فرسوده یا نا ایمن

۳-رانندگی با سرعت زیاد و دقت کم

در خصوص مورد اول باید گفت که: حدود ۳۰ هزار نقطه ی پر حادثه در کشور وجود دارد که بودجه ی کافی برای بازسازی آن وجود ندارد.

اما ما می توانیم ۹ مورد از خطر ناک ترین جاده های ایران را نام ببریم تا شما در صورت سفر به این جاده ها و این مناطق دقت بیشتری داشته باشید.

جاده های نا امن و خطرناک

۱-جاده ی اهر هریس تبریز

پر خطر ترین جاده ی شمال غربی کشور و معروف به جاده ی مرگ آذربایجان است. در این جاده با سرعت مطمئن برانید و ترجیحا در روز از این جاده گذر کنید.

۲-جاده ی گلستان بجنورد

این جاده یکی از خطرناک ترن جاده های شمال شرق است طوریکه مشاهده ی خودرو ها ی مچاله شده و چپ کرده برای مردم این محل عادی شده این جاده در شب به شدت تاریک است . برای سفر از طریق این جاده ساعت خود را طوری تنظیم کنید که با روشنایی روز از این جاده گذر کنید.

۳- جاده ی چالوس

یکی از محبوب ترین جاده های ایران جاده ی چالوس است اما باید در نظر بگیریم که از پر خطر ترین جاده هاست و به دلیل کوهستانی بودن در برخی زمان ها با ریزش سنگ و بهمن همراه است انتخاب زمان مناسب برای سفر در این جاده بسیار مهم است.

۴-جاده ی سمنان مشهد

پر خطر ترین جاده ی شرق با اختلاف جاده ی سمنان مشهد است . این جاده بسیار هموار و طاقت فرسا است طولانی و بسیار گرم و کویری احتمال تصادف به دلیل خواب آلودگی در این جاده بسیار زیاد است.

پس سعی کنید قبل از سفر خوب بخوابید.

۵-جاده ی قم گرمسار

۶- جاده ی قم اصفهان

۷-جاده ی سیر جان بندر عباس

۸-جاده ی اسد آباد همدان

۹-جاده ی سلفچگان

خودرو های نا امن

اتوبوس های ایران تقریبا از سال ۹۵ نوسازی شده اند و در نطر داشته باشید که انتخاب  نوع اتوبوس معمولی یا VIP  بودن آن به عهده ی خودمان است .

ردیاب-ردیاب برتر-ردیاب اتوبوس-ردیاب برای اتوبوس رانی ها-کنترل اتوبوس با ردیاب-امنیت اتوبوس-امنیت در خودرو های بین شهری

 رانندگی مطمئن

قطعاً شرکت های تعاونی بزرگ به سلامت کاری اهمیت می دهند و تماماً سعی می کنند که راننده ی حواس جمعی را استخدام کنند.

اما چگونه می توان از کیفیت رانندگی این راننندگان مطلع شد ؟

خب حدود ۲۰ سال پیش شرکت اتوبوس سازی اسکانیا ی سوئد روی اتوبوس های خود ردیاب جی پی اس نصب کرد و هدف از نصب جی پی اس روی این اتوبوس ها کنترل تمام اتوبوس ها ،جلوگیری از به وجود آمدن تأخیر و کنترل رانندگان به صورت وسیع و همچنین امکان اطلاع رسانی سریع مشکل و امداد های به موقع بود .

تمام این عوامل دست به دست هم به بالا بردن امنیت اتبوس ها در اروپا کمک کرد.

نصب ردیاب برروی اتوبوس ها در ایران

نصب ردیاب اتوبوس در ایران نیز این طرح از سال ۹۵ آغاز شد که اتوبوس ها به طور کامل ردیابی شوند. این حرکت چند مزیت فوق العاده برای شرکت های اتوبوسرانی و مسافران داشت از جمله ی این مزیت ها می توان به جلوگیری از تأخیر اتوبوس ها اشاره کرد به عنوان مثال اتوبوس می بایست راس ساعت ۱ شب در اصفهان باشد. با ردیاب می توان این رسیدن ها و زمان ها را ثبت ضبط می کنند و رانندگان در صورت تأخیر مآخزه می شوند. از جمله دیگر موارد کاربردی کنترل مصرف سوخت است. نرم‌افزار به صورت هوشمند راهکارهایی را به راننده اتوبوس پیشنهاد می‌کند تا او با انجام اقداماتی در مورد نحوه رانندگی، سرعت مطلوب، شرایط فنی خودرو و …  تا بتواند مصرف سوخت خودرو را تا جایی که ممکن است، کاهش دهد. قطعاً کاهش و کنترل مصرف سوخت، منافع اقتصادی زیادی برای مالک اتوبوس و همچنین کل کشور در بر دارد.

سیستم FMS (ردیابی اتوبوس های بین شهری)

ردیاب-ردیاب برتر-ردیاب اتوبوس-ردیاب برای اتوبوس رانی ها-کنترل اتوبوس با ردیاب-امنیت اتوبوس-امنیت در خودرو های بین شهری

مزیت مهم دیگر سیستم FMS (ردیابی اتوبوس های بین شهری) این است که ما به راحتی می‌توانیم روی رفتار رانندگان خود کنترل داشته باشیم. راننده‌ای که روی اتوبوس اسکانیا در حال رانندگی است، از نحوه رانندگی خود اطلاعاتی را به طور هوشمند برای ما ارسال می‌کند که ما می‌توانیم با تحلیل معیارهایی مثل سرعت خودرو، دور موتور، ترمزهای ناگهانی، شتاب ناگهانی، زاویه چرخشی که اتوبوس در پیچ داشته و … رفتار راننده را به بهترین نحو بررسی کنیم و زیر نظر داشته باشیم. این کار علاوه بر نظارت هرچه بیشتر بر نحوه عملکرد رانندگان، زمینه مناسبی را برای فرهنگ‌سازی در کل ناوگان حمل و نقل کشور فراهم می‌آورد تا در نهایت گامهای مطلوب و اساسی در جهت بهینه‌سازی و اصلاح نحوه رانندگی تمام رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برداشته شود.

مزایای مهم برخی ردیاب ها

البته مزایای دیگری هست که بسته به نوع ردیاب جی پی اس متفاوت است مثلا برخی ردیاب ها دکمه ای دارند که در مواقع ضروری از آن استفاده می شود با این دکمه در مواقع خطر راننده می تواند با فشار  دکمه ی sos  به شرکات تعاونی یا آتشنشانی یا اورژانس اطلاع دهد. برخی دیگر از ردیاب ها نیز مجهز به دوربین اند و می توانند راننده را از هر لحاظ کنترل کنند حوردن، آشامیدن،سیگارکشیدن،صحبت کردن با تلفن،  نبستن کمربند ایمنی و از همه مهم تر خواب آلودگی. تمام این موارد با  ردیاب دوربین دار قابل بازرسی می باشد.

ردیاب-ردیاب برتر-ردیاب اتوبوس-ردیاب برای اتوبوس رانی ها-کنترل اتوبوس با ردیاب-امنیت اتوبوس-امنیت در خودرو های بین شهری

چه ردیابی برای اتوبوس  توصیه می شود؟

کنترل اتوبوس دو حالت دارد کنترل اتوبوس شخصی و کنترل اتوبوس های شرکت های تعاونی. برای مثال شخصی اتوبوسی را خریده و به راننده اجاره میدهد این شخص به شدت به ردیاب خودرو نیاز دارد چرا که علاوه بر کنترل رانندگی راننده باید سرمایه ی خود که همان اتوبوس است را نیز حفظ کند.

https://radyabbartar.com/product/gp021/

و اما ردیاب برای شرکت های تعاونی بیشتر برای کنترل رانندگی رانندگان است و کمتر به عنوان ابزار ضد سرقت کاربرد دارد.

https://radyabbartar.com/product/gp028/

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *