سرقت موتورسیکلت - امنیت موتورسیکلت

چگونه از به سرقت رفتن موتورسیکلت جلوگیری کنیم؟

چگونه از به سرقت رفتن موتورسیکلت جلوگیری کنیم؟ سرقت موتورسیکلت یک مسئله جدی برای همه موتورسواران است. طبق آمار در سال ۱۳۹۵ در ایران ۵۸۵۹۰۶  اراده موتورسیکلت به سرقت رفته است. اکثر موتورها هرگز پیدا نمی شوند زیرا آنها به صورت قطعات فروخته می شوند یا به یک قاب قانونی بازسازی می شوند.

اگر شما موتورسیکلت دارید، مهم است که از سرمایه خود محافظت کنید. این به این معنی است که زمان آن است که شما اقدامات ضد سرقت را انجام دهید، اگر قبلا انجام نداده اید. و اگر شما ازقبل انجام داده باشید، ممکن است بخواهید آنها را دوباره ارزیابی کنید و یا به آنها اضافه کنید.

اساسا دو نوع از دزدان موتورسیکلت وجود دارد:

  • کسانی هستند که در مکانی فرصت برای سرقت موتورسیکلت را می بینند و سپس انجام می دهند.
  • کسانی که موتورسیکلت یا صاحبان موتور را زیر نظر می گیرند و به طور استراتژیک موتور را به سرقت می برند.

این دو نوع از دزدان، زمانی که برای دزدی موتورسیکلت می آیند، اندیشه های مختلف و تاکتیک های مختلفی دارند، اما خوشبختانه، شما می توانید چندین کار را برای جلوگیری از هر دو آنها انجام دهید.

ردیاب برتر توصیه می کند که یک روش محافظتی لایه ای برای جلوگیری از سرقت داشته باشد. لایه های محافظتی بیشتر شما، احتمال سرقت رفتن موتورسیکلت شما را کمتر و ایمن تر می کند. در اینجا به چند نکته (یا لایه) اشاره خواهیم کرد که در امنیت نگهداشتن موتور شما تا حد امکان خواهد کرد.

موتورسیکلت خودرو را سفارشی کنید

سفارشی ساختن موتور سرگرم کننده است. با این کار موتورسیکلت شما خاص به نظر می رسد  و بسیاری از اصلاحات نیز می تواند عملکرد موتورسیکلت را در راحتی شما بهبود بخشد. شما ممکن است فکر کنید که یک موتورسیکلت بسیار سفارشی دارای ارزش بالاتری است و به همین دلیل برای دزدان ارزش بیشتری دارد. اما یک موتورسیکلت سفارشی چیزی است که دزدها – به ویژه جنایتکاران حرفه ای – به سادگی نمیخواهند با آن روبرو شوند. چرا؟ از آنجا که یک موتورسیکلت سفارشی موتورسیکلت قابل شناسایی است. این چیزی است که دزدان آنرا نمی خواهند.

البته این بدان معنا نیست که موتور شما نمی تواند هدف قرار گیرد. و اگر موتور شما به سرقت رفته باشد، سفارشی سازی آن خوب نیست اگر شما به طور موثر نتوانید مشخصات آنرا به پلیس گزارش دهید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تعداد زیادی عکس برجسته از تغییراتی که به موتورسیکلت داده اید را داشته باشید.

موتورسیکلت سفارشی - سرقت موتورسیکلت
موتورسیکلت سفارشی – سرقت موتورسیکلت

دیده شدن موتورسیکلت هنگام پارک کردن

همیشه پارکینگ را بسیار جدی بگیرید. اگر شما در محل های عمومی هستید، موتورسیکلت خود را در معرض دید و در یک محل خوب قرار دهید. در صورت امکان، در محلی پارک کنید که بخوبی بتوانید آنرا زیر نظر داشته باشید. اگر چنین مکانی در دسترس نیست، بهترین نقطه بعدی پارک در مکانی است که در معرض دید دوربین امنیتی باشد. اما حتی به عنوان یک قاعده کلی، موتور خود را در دید ساده دیگران پارک کردن اغلب به اندازه کافی ترس برای جنایتکاران ایجاد می کند.

هنگامی که شما در خانه هستید، سعی کنید مخالف آنرا انجام دهید ؛ موتور خود را در جایی پارک کنید که کاملا از دید پنهان باشد. اگر می توانید آن را در یک گاراژ قفل قرار دهید. تا جایی که امکان دارد آنرا با چادر بپوشانید (این امر به حفظ آن در بهتر وضعیت نیز کمک می کند). با پوشاندن موتور تعدادی از جزئیات مهم را که ممکن است دزد به دنبال آن باشد، مانند نوع موتورسیکلت، مانع دیدن آن می شود.

چادر موتور - سرقت موتور
چادر موتور – سرقت موتور

سویچ موتورسیکلت را دور از موتورسیکلت نگه دارید

اگر شما در موتور خود سوار نیستید، سویچ هم نباید در آن باشد. در بعضی موارد ممکن است فکر کنید این یک حس معمولی است – و شما حق دارید. این آسان است که فکر کنید در عرض ۳۰ ثانیه هیچ اتفاقی نمی افتد،‌ اما بسیاری اوقات در همین وقت کم موتور به سرقت رفته است. اگر از موتور خود پایین شده اید، سویچ خود را با خود ببرید. هرگز سویچ را در حالت روشن در موتور رها نکنید و یا در کل در موتورسیکلت خود رها نکنید. این قانون همچنین به خانه نیز ادامه می یابد. اگر موتور شما در گاراژ باشد، سویچ خود را در کنار موتور قرار ندهید. آنها را داخل خانه یا جایی قرار دهید که مشخص نیست.

در نظر گرفتن نصب کلید مخفی در موتورسیکلت

جلوگیری از سرقت موتورسیکلت ، یک کلید مخفی باعث می شود که موتورسیکلت را غیر فعال کنید، حتی اگر دزد سویچ برای روشن کردن آنرا داشته باشد. اگر دزد قصد دستکاری سیم برق موتورسیکلت را داشت این دستگاه باعث می شود تا روشن کردن موتورسیکلت ناممکن شود. البته، سارقان حرفه ای میدانند چطور کلید مخفی را دستکاری کنند که این خوب نیست. اما اگر شما کلید مخفی را نصب کرده باشید، پس یک لایه محافظتی را برای حفاظت موتورسیکلت خود اضافه کرده اید.

کلید مخفی موتورسیکلت - امنیت موتورسیکلت
کلید مخفی موتورسیکلت – امنیت موتورسیکلت

استفاده از قفل ضد سرقت و دزدگیر

استفاده از قفل موتورسیکلت کار سرقت موتورسیکلت را دشوار می سازد. اگر دزد قصد دزدی موتور شما را داشته باشد، صدای آژیر دزدگیر موتور باعث وحشت آنها خواهد شد. بعض از دستگاه ها دارای هردوی این کارکرد ها هستند، اما استفاده از آن ضروری نیست.

اگر می خواهید حتی یک گام بیشتر بردارید، واضح است که خریداری یک قفل خوب را در نظر بگیرید. این امر باعث می شود که نه تنها به عنوان دستگاه پیشگیری، بلکه به عنوان یک ابزار بازدارنده نیز عمل کند. احتمالا دزد کمتر تلاش می کند موتورسیکلت شما را دزدی کند، اگر آنها فکر کنند که کارشان سخت تر و خطرناک تر است.

اکثر موتورسیکلت ها دارای قفل فرمان هستند. هنگامی که فعال می شود، این باعث می شود که دزد موتور شما را هدایت نتواند. هیچ کس نمی تواند به راحتی آن را از محل پارک دور کند. با این وجود، دزد می تواند قفل فرمان را با تکنیک های خاصی بشکند، بنابراین، تنها قفل فرمان ممکن است کافی نباشد. اگر از یک قفل و زنجیر استفاده کنید مطمئن شوید که هر دو به اندازه کافی قوی هستند. با ابزار مناسب، عملا هر قفل یا زنجیری می تواند شکسته شود. اما هر چه قفل قدرتمندتر باشند، احتمالا دزد ابزار لازم برای انجام این کار را نداشته باشد. اگر شما می توانید زنجیره قفل را از میان قاب موتور رد کرده و آن را به یک جسم که انتقال دادن آن دشوار است قفل کنید، مثل تیر چراغ  کنار جاده.

قفل موتورسیکلت - امنیت موتورسیکلت
قفل موتورسیکلت – امنیت موتورسیکلت

استفاده از ردیاب موتورسیکلت

یکی دیگر که استفاده از آن بسیار مهم است ردیاب موتور است. این یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید آن را برای پیدا کردن موتورسیکلت در صورتی که به سرقت رفته است استفاده کنید.

شما باید به طور امن ردیاب را در جایی در موتورسیکلت خود پنهان کنید. ردیاب جی پی اس اطلاعات محل خود را به سرور منتقل می کند که شما می توانید به صورت آنلاین موتورسیکلت خود را ردیابی کنید. اگر موتور شما به سرقت برود، شما می توانید به سرعت محل آن را تعیین کنید که در چه مکانی است. این اطلاعات برای پلیس کمک بسیاری می کند و ضروری است. دستگاه های ردیاب برای بازیابی وسایل نقلیه پس از سرقت طراحی شده اند.

 

 

https://radyabbartar.com/product/gp022/

برای خرید ردیاب موتورسیکلت GP022 کلیک کنید.

نتیجه گیری

هیچ کس دوست ندارد به گمان های ناخوشاید سرقت رفتن موتورسیکلت خود فکر کند. اما بهتر است برنامه های جلوگیری از اقدامات ضد سرقت موثر را پیش ببریم تا اینکه امیدوار باشیم که بعد از اینکه دیر شد، همه چیز درست شود.

 

دیدگاه‌ها

2 پاسخ به “چگونه از به سرقت رفتن موتورسیکلت جلوگیری کنیم؟”

  1. Kingferi نیم‌رخ
    Kingferi

    سلام دیره یه کم اول مقاله نوشتید دیگر پیدا نمی‌شود خوندم دلم ریخت حالم بد شد.ما همه کار هارو کرده بودیم.قفل دیسک gpsگردنشو شکستن.من سوئیچ یه بار شکست هر کاری کردم روشن نشد خودمم دست به آچارم.کلید سازم به سختی ۲ ساعت ور رفت باهاش تا سوئیچ باز شد دزد چطوری بدون زحمت باز کرده برده.العان ۷ ماه به خاک سیاه نشستم.موتورم شده ۱۵۰ میلیون تومان.و هیچ پولی ندارم هیچ موتوری بخرم.شانس ما هم خورد به وضع موجود و اصلا کاری ندارند.شبا خواب ندارم.بردن تموم شد.آپاچی RTR 160 4V مدل ۹۸ شماره پلاک ۱۳۸ ۴۹۷۱۲

    1. Amir Pouyan نیم‌رخ

      سلام عزیزم، از صمیم قلبم ناراحت شدم، جی پی اس و هر ابزار دیگه ای که برای جلوگیری از سرقت انجام میشه فقط یک عمل بازدارنده اس و باید احتیاط های لازم رو انجام داد
      اینکه چرا با وجود gps موتور به سرقت رفته باید علت و شرایط بررسی بشه که نیاز به توضییح و بررسی بیشتر داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *