آتش نشانی

ردیاب وسیله ای ضروری برای آتشنشانی ها

ردیاب وسیله ای ضروری برای آتشنشانی ها که کمک می کند تا آتشنشان ها جانافراد بیشتری را نجات دهند!! امروزه، ردیاب فقط مخصوص مدیران ناوگان، والدین، صاحبان حیوانات خانگی، علاقه مندان به هواپیماهای بدون سرنشین و زوج ها نیست. ادارات آتش نشانی به یکی از نهادهای دولتی تبدیل شده اند که به شدت از وابستگی ردیاب ناوگان بهره می برند. ردیاب GPS نقش حیاطی را در عملیات های آتشنشانی در عصر مدرن برای راهنمایی آتش نشانان در صورت نیاز، برنامه ریزی عملیات،‌ تعیین موقعیت، هدایت آتش نشانان به محل های آتش سوزی و ارسال گروه پشتیبانی به محل دقیق اجرا می کنند.

نقشه ها از زمان های گذشته ابزارهای مهمی برای آتش نشانان بوده و در حال حاضر با فناوری ردیاب جی پی اس موثرتر نیز هستند. روش های قدیمی این بود که به سمت محل آتش سوزی حرکت کنند، در حالی که موقعیت آن را بر روی نقشه های توپوگرافی طراحی کرده بودند. اما این طرح ها کاملا دقیق نیستند و آماده سازی آنها طول می کشد. دود برخاسته از آتش سوزی اغلب باعث مشکل شدن عملیات می شود، زیرا محل آتش سوزی به وضوح دیده نمی شود. تصور کنید که با استفاده از این نقشه ها برای خاموش کردن یک آتش سوزی خشمگین در جنگل می روید، بدون اینکه بدانید چه محدوده از زمین در آتش سوزی دخیل است.

بهبود ارتباطات

آتش سوزی - آتش نشانی - ردیابی
آتش سوزی – آتش نشانی – ردیابی

آتش نشانی یک شغل خطرناک است، و آتش نشانان به یکدیگر متکی هستند تا به جلوگیری از فاجعه ها کمک کنند. در صورت مبارزه با آتش سوزی های بزرگ، ارتباطات ضعیف می تواند منجر به آسیب جدی و حتی مرگ شود. آتش سوزی های بزرگ دلیل اصلی گم شدن آتش نشانان هستند. دود ضخیم بر دیدن محیط تاثیر می گذارد، و دید ضعیف در محیط آتش سوزی و بدون هیچ نشانه ای باعث می شود تا خدمه گروه نجات گم شود. از طریق دستگاه جی پی اس در آتش نشانی ، آتش نشانان می توانند کارکنان خود را ردیابی کنند، اگر آتش سوزی از کنترل خارج شود یا یکی از خدمه نجات در دود و غبار گم شود، احتمال نجات جان آنها افزایش می یابد.

از سوی دیگر، سرپرستان به راحتی می توانند ببینند که آتش سوزی کجا است و با گروه در محل آتش سوزی ارتباط برقرار کنند. این باعث می شود تا افرادی را که ممکن است به دام افتاده باشند پیدا کنند و قبل از اینکه دیر شود، به آنها کمک کنند.

 

https://radyabbartar.com/product/gp026/

برای خرید ردیاب شخصی GP026 کلیک کنید.

برنامه ریزی مسیرها

از طریق بکارگیری ردیاب خودرو در آتش نشانی، خدمه می تواند ترافیک، آب و هوا و شرایط جاده ها را به صورت لحظه به لحظه یا آنلاین برای جلوگیری از خطرات و ترافیک پیگیری کند. جی پی اس خودرو به آتش نشان ها کمک می کند تا بهترین و نزدیک ترین مسیرها را به ایستگاه های آتش نشانی و یا افرادی که در معرض خطر قرار دارند پیدا کنند، که این باعث افزایش کارایی و کاهش در هزینه ها می شود. رسیدن به صحنه عملیات در وقت کم در بسیاری اوقات تفاوت بین جان باختن افراد و نجات دادن افراد است.

با داشتن داده های دقیق ردیابی در مورد گزینه های مسیر، ادارات آتش نشانی می توانند تصمیمات بهتر برای برنامه ریزی مسیرهای آینده بگیرند.

آتش نشانی - ردیابی - ردیاب آنلاین
آتش نشانی – ردیابی – ردیاب آنلاین

ارسال گروه پشتیبانی در صورت نیاز

اگر تماس با آتش نشانان برای کمک اضافی ضروری باشد، بکارگیری ردیاب در خودرو های آتش نشانی می تواند به سرعت اطلاعات مکان آنها را به ایستگاه آتش نشانی ارسال کند و تا مدیریت آتش نشانی گروه پشتیبانی را به مکان دقیق واقعه اعزام کند. ردیاب ها مکان های دقیق جغرافیایی واقعی وسایل نقلیه آتش نشانی را تحویل می دهد، این ویژگی به اعزام کننده ها کمک می کند تا نزدیکترین خدمه را به محل در صورت وضعیت اضطراری ارسال کنند.

https://radyabbartar.com/product/gp020/

برای خرید ردیاب خودرو GP020 کلیک کنید.

پیگیری زمان و زمان پاسخ در صحنه

آتش نشانان باید با کمترین تاخیر در شرایط اضطراری در صحنه باشند. با ردیاب جی پی اس در آتش نشانی، خدمه می تواند حتی زمان رسیدن گروه پشتیبانی را پیگیری کند که ببیند آیا سرعت حرکت آنها مناسب است یا خیر. علاوه بر این، با دانستن زمان رسیدن گروه پشتیبانی، خدمه می تواند زمان متوقف کردن آتش سوزی را پشیبینی کند. این داده ها برای کمک به خدمه آتشنشانی در تصمیم گیری آگاهانه و تمرکز در تمرین و بهبود تلاش آنها در واقعه بعدی اهمیت زیادی دارد. با این حال، هنگامی که آتش نشانان به صحنه آتش سوزی می رسند، ردیابی زمان لازم برای متوقف کردن آتش سوزی، اولویت کار آنها نیست، بخاطر اینکه با استفاده از ردیاب در آتش نشانی، مرکز فرماندهی می تواند به طور خودکار این اطلاعات را دریافت کند.

ردیابی وسایل نقلیه آتش نشانی - ردیابی آفلاین
ردیابی وسایل نقلیه آتش نشانی – ردیابی آفلاین

مدیریت آتش نشانی باید آتش نشانها و خودروهای آتش نشانی را با ردیاب GPS تجهیز کند، زیرا کارکنانیکه زندگی خود را برای دیگران به خطر می اندازند شایسته بهترین استانداردهای ایمنی هستند.

 

 

تهیه و تنظیم: گروه آی تی ردیاب برتر

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *