امنیت خودرو - ردیاب برتر

چرا حفظ امنیت خودرو اهمیت ویژه ای دارد؟

خودرو و وسایل داخل آن همواره از طعمه های مناسب برای سارقانی که در کمین اموال مردم هستند، محسوب می شوند. آن ها با استفاده از ترفندهای مختلف در پی انجام عمل سرقت در کوتاه ترین زمان ممکن هستند. به همین دلیل حفظ امنیت خودرو اهمیت ویژه ای پیدا میکند امروزه؛ با پیشرفت تکنولوژی خودرو ها، مهارت سارقان نیز پیشرفت کرده است. شاید شما زمانی که سویچ ماشین خود را فراموش می کنید به دردسر افتاده و به کمک کلید سازی نیازمند شوید.

اما باز کردن درب خودرو و راه اندازی آن برای سارقان حرفه ای امر نسبتا آسانی محسوب می شود. به همین جهت از سوی مسئولان نیروی انتظامی همواره توصیه می شود برای حفظ امنیت خودرو، نکات ایمنی را رعایت نموده و از قفل ها و تجهیزات مختلف مانند ردیاب خودرو ، سیستم ایموبلایزر و… استفاده کنید.

نکات طلایی برای بالا بردن امنیت خودرو

  1. ماشین خود را به وسایل و تجهیزات ایمنی مانند سیستم دزدگیرخودرو ، سیستم ضد سرقت، قفل فرمان، قفل پدال و.. مجهز کنید.
  2. در زمان ترک کردن اتومبیل خود، دقت کنید که تمام شیشه ها و درب ها بطور کامل بستهباشند.
  3. در نقاط خلوت و تاریک، ماشین خود را پارک نکنید.
  4. اتمبیل خود را برای هیچ زمانی، هرچند کوتاه، با موتور روشنترک نکنید.
  5. اگر خودروی شما نقص فنی دارد و مجبور به هل دادن آن هستید، به هیچ عنوان اجازه ندهید افراد ناشناسپشت فرمان آن بنشینند.
  6. در صورتی که اتومبیل خود را از افراد ناشناس خریداری نموده اید، قفل ها و تجهیزات ایمنی آن را تعویض نمایید.
  7. به جهت پایین آمدن احتمال سرقت خودرو، از نصب کردن تزیینات اضافی در بیرون و داخل آن، خودداری کنید.

پیشنهادی:

معرفی بهترین دستگاه های ضد سرقت خودرو؟

تجهیزات مورد استفاده برای تضمین امنیت خودرو

یکی از مواردی که باعث بالا رفتن امنیت خودرو می شود و احتمال سرقت آن را به طرز چشمگیری کاهش می دهد، استفاده از تجهیزات امنیتی مخصوص خودرو می باشد که در ادامه به بررسی کاربرد هرکدام از آنها می پردازیم:

  • قفل کاپوت برای حفظ امنیت تجهیزات داخل محفظه موتور خودرو

تجهیزات داخل محفظه موتور، توسط کاپوت پوشیده شده اند. نگهداری این بخش به وسیله یک اهرم در دماغه خودرو انجام می گردد تا در طول حرکت، کاپوت بی دلیل باز نشود. سیلندر، باتری، کامپیوتر و… از تجهیزات ارزشمند داخل محفظه موتور محسوب شده که برای سارقان نیز مهم هستند. سارقان حرفه ای برای دزدیدن این بخش از اموال ماشین نیز، مهارت کافی دارند.

در خودرو هایی که تولید داخل هستند به طور معمول، از پشت شبکه جلو پنجره، امکان دسترسی به سیستم نگهدارنده درب موتور وجود دارد و با کم ترین فشار هم، فنری که نگهدارنده آن است، آزاد می شود. برای حل این مشکل، شرکت های متعددی اقدام نموده و محافظ های مناسبی تهیه نموده اند. طراحی این محافظ ها متناسب با سیستم نگهدارنده در موتور هر خودرو انجام شده و بعد از باز کردن پیچ نگهدارنده سیستم، روی آن نصب می شود.

  • با قفل پنل ضبط بدون دغدغه تجهیزات صوتی در خودرو نصب کنید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، وسایل نقلیه نیز به سیستم های صوتی و تصویری پیشرفته مجهز شده اند و هرچقدر این وسایل پیشرفته تر باشند، ارزش و اهمیت آنها بیشتر می شود. ضمن اینکه تنها مانع بین سارق و تجهیزات صوتی و تصویری ماشین ها، فقط شیشه های کم مقاومت ماشین هستند که همین امر باعث دسترسی راحت سارقین به این وسایل می شود. اگر شما هم سیستم پیشرفته ای روی ماشین خود نصب نموده اید، برای اینکه دغدغه به سرقت رفتن آن را نداشته باشید، از قفل پنل ضبط استفاده نمایید.

  • با بستن قفل فرمان و قفل پدال احتمال سرقت را کم کنید

استفاده از قفل فرمان و قفل پدال که به صورت صحیح بسته شده باشند باعث تاخیر در زمان سرقت شده و چه بسا بخاطر وجود ریسک زیاد در سرقت، سارقان را از دزدیدن وسیله نقلیه شما منصرف کند. قفل فرمان، باعث جلوگیری از حرکت فرمان ماشین شده و قفل پدال که بین پدال های کلاچ و ترمز قرار میگیرد، مانع از حرکت آنها می شود.

نوعی از قفل ها نیز وجود دارند که همرمان هم به فرمان و هم به پدال بسته می شوند. سارق برای باز کردن قفل ها باید زمان زیادی را صرف کرده و مخصوصا برای باز کردن قفل پدال باید تا زیر داشبورد خم شود و این امر باعث می شود تا نتواند محیط اطراف خود را ببیند و در صورت رسیدن صاحب ماشین، نتواند به سرعت فرار کند.

پیشنهادی:

چگونه از سرقت خودرو ی خود جلوگیری کنیم؟

  • قفل رینگ؛ محافظ امنیت رینگ های اتومبیل

کاربرد قفل رینگ بیشتر برای رانندگانی است که تازه لاستیک های خود را تعویض نموده و از لاستیک های جدید استفاده میکنند. این قفل ها در دو مدل در بازار یافت می شوند. مدل اول که ساده تر نیز هست، مانند پیچ چرخ است ولی این ویژگی را دارد که با آچار چرخ های مرسوم باز نمی شود.
و برای خارج شدن به ابزار مخصوص برای آن پیچ، نیاز است. مدل دوم این قفل ها به صورت چنگال ساخته شده است. که در صورت استفاده از آن، محافظت از لاستیک و رینگ به طور همزمان انجام می شود.

  • قفل زاپاس و حفظ امنیت لاستیک های زاپاس ماشین

سرقت لاستیک زاپاس، از سری سرقت هایی است که متاسفانه آمار بالایی دارد. در اکثر خودرو هایی که فضای کافی برای بار ندارند، سازندگان خودرو لاستیک زاپاس را در بخش انتهای اتومبیل و در فضای بیرونی اتاق، جاسازی میکنند. در این حالت، دسترسی به لاستیک زاپاس از زیر خودرو به راحتی امکان پذیر است.

البته حتی در خودرو هایی که لاستیک آنها در محفظه بار جایگذاری شده نیز، امکان سرقت وجود دارد. قفل زاپاس که روی محل نگهداری از لاستیک زاپاس نصب می شود، خطر سرقت آن را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

  • سیسنم ضد سرقت برای حفظ امنیت خودرو

در صورت استفاده از سیستم ضد سرقت، روشن کردن اتومبیل بدون داشتن سوئیچ مخصوص آن، بسیار سخت شده و دیگر سارقان نمی توانند در کمتر از ده ثانیه و با زدن دو سیم به یکدیگر، خودروی شما را روشن کرده و به هرجایی که دوست دارند بروند. به همین دلیل نصب سیستم ضد سرقت، باعث کاهش یافتن چشمگیر سرقت وسیله نقلیه شما می شود.

  • سیستم دزدگیر؛ هشدار دهنده احتمال سرقت خودرو

سیستم دزدگیر خودرو با سیستم ضد سرقت متفاوت است، هرچند هردو برای جلوگیری از سرقت ساخته شده اند اما عملکرد متفاوتی دارند. قفل ضد سرقت معمولا صدا ایجاد نکرده و باعث روشن شدن چراغ ها نشده و عملکرد آن به صورت خودکار است. اما سیستم دزدگیر با هدف ترساندن سارق و جلوگیری از انجام سرقت طراحی شده و معمولا با چراغ زدن و ایجاد صدای بلند به صاحب خودرو، احتمال سرقت را هشدار می دهند.

پیشنهادی:

معایب مزایا و تفاوت ردیاب و دزدگیر در چیست؟

  • ردیاب خودرو

ردیاب خودرو ، در واقع یک دستگاه کوچک جی پی اس است که محل خودروی را به شما نشان می دهد و دلیل استفاده از آن بخاطر امنیت خودرو و یافتن مسیرهای تردد خودرو، استفاده می شود. البته از ردیاب ها استفاده های متفاوتی می شود که علاوه بر خودرو و انسان از آنها برای حیوانات و اشیایی که برای صاحبانشان با ارزش است نیز استفاده می شود.

ردیاب خودرو و تاریخچه استفاده از آن:

جی پی اس GPS برای اولین بار توسط ارتش ایالات متحده ی آمریکا در عملیات های نظامی مختلف برای مکان یابی تجهیزات نظامی و یا شلیک موشک و مسیریابی هواپیما های جنگنده، مورد استفاده قرار می گرفت و بعد از گذشت چندین سال در درسترس همه قرار گرفت و روز به روز به امکانات آن افزوده شد.

ویژگی های ردیاب خودرو:

جی پی اس خودرو می تواند موقعیت خودروی شما را با دقتی کمتر از ۲ متر روی گوشی همراه، به شما نشان دهد. همچنین اطلاعات مسیر های حرکت خودرو و مکان های توقف آن را ذخیره کرده و به شما اطلاع دهد. همچنین می تواند انواع سنسور دما، وزن، سنسور سوخت غیره را نشان دهد و دارای دریافت انواع گزارش های مدیریتی مانند: مسافت طی شده، سرعت روشن و خاموش بودن دستگاه و دیگر قابلیت های این چنینی می شود.

پیشنهادی:

۵ مزیت مهم ردیاب که برای شرکت ها بسیارمفید است؟

ردیاب خودرو و نحوه عملکرد آن:

جی پی اس ها توسط ماهواره هایی که به دور زمین در حال پرخش هستند و ایستگاه های زمینی کنترل می شود، اطلاعات را دریافت می کنند، پس در واقع اگر ماهواره ها نباشند بدون شک هیچ ردیابی نمی تواند کار کند.

نکته بسیار مهم اینجا است که ردیاب ماشین بدون نیاز به اتصال ماهواره ها کار میکند و شما به کمک استفاده از یک سیم کارت، در صورت قطع دسترسی ماهواره ها نیز امکان ردیابی خودروی خود را خواهید داشت.

از آنجایی که ابعاد آنها متفاوت است پیش از اینکه هر جی پی اسی را برای ماشین خود خریداری کنید از قبل مکان آن را انتخاب کنید که می خواهید آن را در کجا قرار دهید، تا پس از خرید با مشکلی مواجه نشوید.

جی پی اس خودرو، بطور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

  • دسته اول:بدون نیاز به شارژ کردن، می توان دائما کار کنند زیرا؛ مستقیما به برق خودرو متصل می شود.
  • دسته دوم:این دسته می بایست توسط شارژر مخصوص، پیش از استفاده شارژ شوند و معمولا بسته به اندازه و قیمت آن در مدل های مختلفی ارایه می شود.

نحوه استفاده از ردیاب خودرو

بلافاصله پس از اینکه ردیاب خودرو را نصب کردید باید نرم افزار آن را نیز دانلود کرده و روی گوشی موبایل خود نصب کنید، قبل از خرید مطمئن شوید شرکت ارایه دهنده این ردیاب، نرم افزار اندروید و IOS مخصوص گوشی شما را ارایه می نماید. پس از وارد کردن اطلاعات شخصی خود، می توانید خودروی خود را کنترل کنید. نکته ی جالب این است که شما می توانید برای خودروی خود یک محدوده مکانی مشخص کنید که اگر خودروی شما به سرقت رفت و از آن محدوده خارج شد سریعا به شما اطلاع داده می شود.

حصار جغرافیایی - ردیاب خودرو -ردیاب - منطقه جغرافیایی - Geofence - ردیاب برتر

در حقیقت این نرم افزار به شما کمک می کند که پس از به سرقت رفتن خودرو سریع تر آن را پیدا کنید، تنها کافیست نرم افزار و تمامی اطلاعات آن را در اختیار پلیس قرار دهید. اما به این نکته توجه کنید که به هنگام به سرقت رفتن خودرو هر چه سریع تر اطلاعات نرم افزار را در اختیار پلیس قرار دهید، زیرا: شانس اینکه خودروی شما سریعتر پیدا شود بیشتر خواهد بود. متاسفانه در کشور ما جی پی اس خودرو به صورت آنچنانی استفاده نمی شود، امیدواریم که با خواندن این مقاله شما با عواقب عدم استفاده از ردیاب جی پی اس روی ماشین خود آشنا شوید:

پیشنهادی:

۱۰ نکته مهم خرید ردیاب

بررسی نکات خرید ردیاب خودرو

نقد و بررسی جزییات خرید ردیاب خودرو می تواند در یافتن بهترین و مناسب ترین دستگاه ردیابی برای پاسخ به نیاز های ما موثر باشد. خرید ردیاب خودرو بهترین لطفی است که می توانید در حق امنیت خود انجام دهید تا از خودروی خود و یا عزیزانتان مقابل سارقان محافظت کنید. البته ردیاب ها کاربرد های گوناگونی دارند و به همین دلیل در میان مردم بسیار محبوب هستند. زمانی که قصد خرید یکی از این ردیاب ها را دارید، با انتخاب های گوناگونی مواجه هستید. مدل ها و برند های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها می توانند انتخاب شما برای خرید ردیاب باشند.

شما با مرور نکات خرید جی پی اس خودرو و بررسی ویژگی های هر کدام از این ردیاب ها می توانید بر اساس نیازی که دارید اقدام به خرید کنید. برخی از ردیاب ها ویژگی ها و پیچیدگی های زیادی دارند و طبیعتا قیمت بیشتری دارند. در عوض احتمالا یک ردیاب ساده می تواند کارایی و کیفیت لازم را برای شما داشته باشد و به دلیل سادگی عملکرد بی اشکال و طولانی مدتی داشته باشد و البته قیمت ارزان تری! هم دارد.

آیا خودروهای تولیدشده مجهز به ردیاب می باشند؟

برخلاف تصور عموم اتومبیل های گران قیمت زمان تولید، مجهز به ردیاب نمی باشند. چون هرگونه سیستم ردیاب باید با مشورت متخصص بر روی خودرو مخفی شود و جای مخفی شدن آن از طرف کمپانی سازنده اعلام نشده باشد. دستگاه ردیاب ماشین، به دلیل اندازه کوچک خود، می تواند در خیلی از نقاط درون یا بیرون خودرو مخفی شود. البته بسته به اینکه ردیاب آهنربایی یا ردیاب شارژی باشد (بدون نیاز به سیم کشی) و یا سیم کشی دار بودن به برق مستقیم درون خودرو نیز نیازمند است.

همچنین محل نصب این ردیاب به مدل و نوع ماشین بستگی دارد. برای اینکه مکان نصب آن توسط سارقین خودرو شناسایی نشود، معمولا در محل های متفاوتی از خودرو آن ها را نصب می کنند.

جی پی اس خودرو GP020:

ردیاب خودرو GP020A - جی پی اس خودرو - ردیاب برتر

ردیاب GP020 یک نوع ردیاب سیم دار است و در ساخت آن از یک پردازشگر الکترونیکی بسیار قوی استفاده شده است که باعث می شود سرعت و دقت ردیابی و انتقال اطلاعات بسیار بالا باشد. در این ردیاب آنتن های جی پی اس و GSM بصورت داخلی می باشد بنابراین نیاز به نصب آنتن خارجی برای ردیاب نمی باشد که همین مسئله نصب و سیم کشی ردیاب را بسیار ساده می نماید. ردیاب GP020A با تمام شبکه های موبایل موجود در ایران سازگار می باشد و اطلاعات موقعیت خود را از طریق سیستم اینترنت GPRS به سرور مرکزی ارسال می نماید.

ورودی ولتاژ کاری جی پی اس GP020A از ۹ تا ۳۶ ولت بوده و قابل نصب روی انواع خودرو سواری و سنگین می باشد. ردیاب های سیم دار معمولا دارای باتری پشتیبان هستند و درصورتیکه به هرنحوی برق دستگاه قطع شود ردیاب بلافاصله از ردیاب پشتیبان خود جهت فعال بودن و ارسال اطلاعات استفاده خواهد کرد. در صورت جدا کردن ردیاب از باتری خودرو بلافاصله پیغام اخطار بصورت SMS و Notification از طریق نرم افزار به کاربر ارسال می گردد. باتوجه به میزان شارژ نگهدارنده باتری های داخلی دستگاه ها آن ها میتوانند تا زمان موقتی فعال باشند. این ردیاب دارای باتری داخلی ۴۵۰ میلی آمپری می باشد و تا ۲۴ ساعت بعد از قطع شدن برق دستگاه قابل ردیابی خواهد بود. درصورت ضعیف شدن باتری پشتیبان دستگاه به کاربر هشدار Low Battery ارسال می نماید.

محصول پیشنهادی:

نقد و بررسی ردیاب خودرو GP020A:

ردیاب خودرو GP020A مدل پیشرفته و کامل تر ردیاب GP021 بوده که دارای امکانات و قابلیتهای به مراتب بیشتری نیز می باشد. این ردیاب نمانند ردیاب GP021 در ابعاد کوچک ۸ در ۵ سانتی متری طراحی شده است که نصب آن را در داخل خودرو بسیار ساده و سریع کرده است. وزن این ردیاب تنها ۹۶ گرم می باشد. سیم کشی ردیاب بسیار ساده است و تفاوت آن با مدل GP021 در نداشتن میکروفن، دکمه sos و ظرفیت باتری داخلی آن است.

  • ردیابی آنلاین:

ردیابی آنلاین - ردیاب - ردیاب خودرو - حفظ امنیت خودرو - ردیاب برتر

بصورت زنده و لحظه به لحظه میتوانید وسایل نقلیه خود را در هرکجای ایران و دنیا که قرار گرفته باشند از طریق اپلیکیشن موبایل، پنل تحت وب و پیامک کنترل و ردیابی نمایید.

  • خاموش کردن خودرو:

در صورتیکه رله قطع کن نصب شود می توان از طریق ارسال پیامک یا از طریق نرم افزار ردیابی موبایل و از راه دور فرمان قطع شدن و وصل شدن رله را صادر نمود که در صورت قطع رله خودرو خاموش خواهد شد و تا زمانی که فرمان وصل ارسال نشود خودرو را نمی توان روشن کرد.

  • تماس صوتی:

همچنین می توان با نصب میکرفون خارجی بر روی جی پی اس با سیم کارت دستگاه تماس تلفنی گرفت در این زمان تماس بصورت اتوماتیک برقرار شده و می توان صدای داخل کابین خودرو را شنید که اینکار در مواقع بروز حادثه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

  • دکمه SOS:

دستگاه دارای یک دکمه SOS و تماس اضطراری بوده که میتوان آن را بصورت مخفی در داخل خودرو نصب نمود. با فشار کلید SOS توسط راننده پیغام خطا بصورت پیامک و تماس تلفنی به شماره تلفنهای تعریف شده ارسال خواهد شد که در مواقع اضطراری و برای درخواست کمک می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پیشنهادی:

sos چیست و چه کاربردهایی دارد؟

  • سنسور Vibration:

علاوه بر این ردیاب دارای یک سنسور یا حسگر لرزش می باشد که با فعال کردن آن در صورتی که ردیاب خودرو خاموش باشد در زمان های لرزش یا ضربه به خودرو می تواند پیغام اخطار بصورت SMS ارسال نماید.

هشدار لرزش-ردیاب-ردیاب خودرو-سیستم لرزشی-vibration-ردیاب برتر

 هشدارهای ردیاب خودرو GP020A:

  • هشدار قطع برق خودرو
  • هشدار ضعیف شدن باتری پشتیبان
  • هشدار سرعت بالاتر از حد تعیین شده
  • هشدار لرزش خودرو هنگام خاموش بودن موتور برای کاربرد ضد سرقت
  • هشدار فشار کلید SOS توسط راننده
  • هشدار خروج از محدوده جغرافیایی تعیین شده
  • هشدار خروج از پارک خودرو
  • و…

پلتفرم Tracksolid

نرم افزار Tracksolid - پلتفرم Tracksolid - ردیاب برتر
ردیاب برتر ،ردیاب خورد و،ردیاب ،ردیاب سرویس مدارس ،جی پی اس ،نرم افزار tracksolid

پلتفرم دستگاه که با نام Tracksolid می باشد بی شک از بهترین و بروزترین نرم افزارهای ردیابی دنیا می باشد که با بروزرسانی های مداوم و اضافه کردن قابلیت های جدید در فاصله های زمانی مختلف خود را به عنوان یک پلتفرم جامع و کامل معرفی نموده است. امکان ردیابی دستگاه برای کاربران را به سه صورت امکان پذیر می باشد.

  • پنل تحت وب
  • نرم افزار تلفن همراه
  • پیامک

-پنل تحت وب:

شما از طریق اینترنت و اتصال با هرنوع دستگاهی می توانید از پنل Tracksoild استفاده کنید. پنل تحت وب Tracksolid یک سیستم کامل و یکپارچه است که به کاربران امکان می دهد از گزارشات مختلف دستگاه خروجی(اکسل) تهیه نمایند. گزاشاتی از جمله؛ گردش های آخر دستگاه، میزان مسافت پیموده شده برحسب کیلومتر، زمان های توقف خودرو و محل پارک شده،  قطع شدن برق دستگاه و … . این پنل مناسب برای سازمان ها و شرکت هایی است که به دنبال گزارشاتی دقیق و کامل به مدیران بالادست خود می باشند.

-نرم افزار تلفن همراه:

نرم افزار و اپلیکیشن Tracksolid را میتوانید برای انواع تلفن های هوشمند و هر دو سیستم عامل نرم افزاری ANDROID و IOS به راحتی از صفحه “دانلود” سایت نصب کنید. با نصب این نرم افزار بر روی تلفن همراهتان می توانید تمام قابلیت های ردیابی خودروها را در هرنقطه ای در اختیار داشته باشید. اپلیکیشن Tracksolid یک نرم افزار کاربرپسند و حرفه ای است که امکان دسترسی به اکثرا قابلیتهای پنل تحت وب را ارائه می دهد بطوریکه؛ نیاز به استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ را برای کاربران بسیار کم تر خواهد کرد.

-ردیابی از طریق پیامک:

کاربران علاوه بر قابلیت های ذکرشده قبلی می توانند از طریق پیامک و ارسال آن به شماره سیمکارت دستگاه از وضعیت و موقعیت خودرو خود اطلاع پیداکنند که به اینگونه ردیابی، ردیابی آفلاین گویند. بیشترین استفاده از ردیابی آفلاین در مواقعی است که اینترنت خط دستگاه قطع باشد.

راه اندازی نرم افزار

مشتریان گرامی می توانند بعد از دانلود و نصب نرم افزار و با وارد نمودن نام کاربری و گذرواژه خود که توسط واحد آی تی شرکت ردیاب برتر ارسال می شود وارد نرم افزار شده و از کلیه امکانات این نرم افزار استفاده نمایند.

تماس باما

مشاورین ما آماده پاسخوگی به تمام سوالات شما در خصوص خرید، نصب و راه اندازی دستگاه ها می باشند. ۰۹۱۲۲۹۰۰۸۸۳-۰۲۱۲۲۶۳۸۸۹۳

 

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *